Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ser litt rart ut med girvelger på rattet :P

Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke. Er jo litt amerikansk og rart med girvelger på rattet, men samtidig så frigjør det jo en del plass mellom forsetene

Posted

mercedes har jo hele tiden hatt alle hendler på venstre side, rattjustering, vindusvisker, blinklys og cruise control. Rimelig enkelt for dem å flytte girvelgeren opp til høyre side, da alle lojale MB kjørere vet å ikke "trykke" feil.

for min del var det litt overgang. tok 2-3 uker før jeg sluttet helt å prøve å finne girvelgeren ved midtarmlene. Nå når jeg sitter i en bil med vanlig girvelger, tar jeg meg i å lete etter girvelgeren ved rattet :)

Posted

Det er interessant at de de siste årene har drevet med flytting av girspaken tilbake dit den bør sitte..

Snart flytter de vel fjernlysbryteren tilbake dit den bør være også, det hadde gjort seg!

Posted

[quote author=KennethJ

Snart flytter de vel fjernlysbryteren tilbake dit den bør være også, det hadde gjort seg!

Bryter på fjernlys. Fjernlys kjører vi da på automatikk  8)

Fjernlys_automatikk.JPG.aa13f84166f4477147ce3054e16ecb4f.JPG

Posted

Stort sett alle nye Mercedeser har denne girvelgeren her 8)

Har ikke lagt merke til det før bare  :D Midtkonsollen ser mye bedre ut uten den girspaken.

Selv 123 hadde jo rattgir på automaten, men jeg har aldri tenkt over det før jeg så denne bilen  :D

49772d1195727901-w126-manual-trans-300d-column-shift1.jpg

Posted

Er ikke fjernlys brytern der den skal være da?

Kenneth er nok alvorlig gammel og sentimental.

Husker spylervæsken måtte pumpes manuelt med foten på en Geländewagen vi hadde. Hva om man må skifte fra fjern til nær samtidig som man sitter og pumper spylervæske?

Posted

Du bruker aldri fjernlysbryter lenger mener du?

Høres spesielt ut i tilfelle..

Når man har ils så slår fjernlysa seg av og på selv.....mao. Man trenger aldrig å røre lysbryteren på bila så lenge den står i auto.veldig behagelig syns jeg

Posted

Siste bildet vekker minner om 220a'en jeg hadde for lenge siden. Kjenner igjen den mekaniske

klokken med elektrisk opptrekk og dashbordet i massivt tre. Ikkeno juksetreverk den gangen. :lol:

Posted

Kjører mye på auto ja, av og til slår man på lysbryter og da fungerer fjernlys som vanlig av og på med hendel.

Ellers står hendel fast på fjernlys og lysbryter på auto og det justerer seg selv :-)

Posted

Kjører mye på auto ja, av og til slår man på lysbryter og da fungerer fjernlys som vanlig av og på med hendel.

Ellers står hendel fast på fjernlys og lysbryter på auto og det justerer seg selv :-)

Og de få gangene man bruker det er det langt mer fornuftig å bruke venstrebeinet til fjernlyset enn hånda, venstrebeinet brukes jo ikke til noe som helst annet ved bilkjøring uansett.

Posted

Og de få gangene man bruker det er det langt mer fornuftig å bruke venstrebeinet til fjernlyset enn hånda, venstrebeinet brukes jo ikke til noe som helst annet ved bilkjøring uansett.

Uff, må være slitsomt å løfte på venstrebenet for å bruke lyshornet når man bare trenger å røre litt på fingeren sin, eller 2 fingre hvis man "klyper" tak i spaken for en myk overgang :)

Posted

Tenk på alle de stakkarne som fremdeles har manuell gir da.

Posted

Uff, må være slitsomt å løfte på venstrebenet for å bruke lyshornet når man bare trenger å røre litt på fingeren sin, eller 2 fingre hvis man "klyper" tak i spaken for en myk overgang :)

Har du noen gang kjørt en bil med fjernlysbryteren på gulvet?

Det er rett og slett den riktige plasseringen, og det bidrar også til økt trafikksikkerhet da man slipper å ta så mye som en finger vekk fra rattet.