_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Kom over en fin bil på finn. Jeg fikk øye på en hendel på høyre side. Aldri sett før Henger litt etter merker jeg Quote
Asbjørn Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Ser litt rart ut med girvelger på rattet Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker det eller ikke. Er jo litt amerikansk og rart med girvelger på rattet, men samtidig så frigjør det jo en del plass mellom forsetene Quote
MercedesW124 Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Ikke no nytt det. E klasse har hatt det siden 2011. Sklasse fra 2006 har det, alle r klasse, gl, ml fra 2006 ++ sikkert noen jeg har glemt Quote
Megaoctane Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 mercedes har jo hele tiden hatt alle hendler på venstre side, rattjustering, vindusvisker, blinklys og cruise control. Rimelig enkelt for dem å flytte girvelgeren opp til høyre side, da alle lojale MB kjørere vet å ikke "trykke" feil. for min del var det litt overgang. tok 2-3 uker før jeg sluttet helt å prøve å finne girvelgeren ved midtarmlene. Nå når jeg sitter i en bil med vanlig girvelger, tar jeg meg i å lete etter girvelgeren ved rattet Quote
Wicky Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Alle 211 med 250motor har vel girspaken der? Hadde det på min 7serie også...Elsket det! Quote
KennethJ Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Det er interessant at de de siste årene har drevet med flytting av girspaken tilbake dit den bør sitte.. Snart flytter de vel fjernlysbryteren tilbake dit den bør være også, det hadde gjort seg! Quote
FrodeS Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Snart flytter de vel fjernlysbryteren tilbake dit den bør være også, det hadde gjort seg! Det hadde ikke gjort meg noe. Quote
HolgersEN Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Stort sett alle nye Mercedeser har denne girvelgeren her Quote
MB JON Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 [quote author=KennethJ Snart flytter de vel fjernlysbryteren tilbake dit den bør være også, det hadde gjort seg! Bryter på fjernlys. Fjernlys kjører vi da på automatikk Quote
KennethJ Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Du bruker aldri fjernlysbryter lenger mener du? Høres spesielt ut i tilfelle.. Quote
Wicky Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Er ikke fjernlys brytern der den skal være da? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 7, 2014 Author Posted October 7, 2014 Stort sett alle nye Mercedeser har denne girvelgeren her Har ikke lagt merke til det før bare Midtkonsollen ser mye bedre ut uten den girspaken. Selv 123 hadde jo rattgir på automaten, men jeg har aldri tenkt over det før jeg så denne bilen Quote
Toalmar Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Er ikke fjernlys brytern der den skal være da? Tror han mener at den skal være på gulvet nede til venstre "som i gamle dager" Quote
Wicky Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Om det var en intern spøk så skjønte jeg den ikke as.... var brytern der før? Quote
Guest 1042 Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Er ikke fjernlys brytern der den skal være da? Kenneth er nok alvorlig gammel og sentimental. Husker spylervæsken måtte pumpes manuelt med foten på en Geländewagen vi hadde. Hva om man må skifte fra fjern til nær samtidig som man sitter og pumper spylervæske? Quote
Tor Erik Skaug Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Du bruker aldri fjernlysbryter lenger mener du? Høres spesielt ut i tilfelle.. Når man har ils så slår fjernlysa seg av og på selv.....mao. Man trenger aldrig å røre lysbryteren på bila så lenge den står i auto.veldig behagelig syns jeg Quote
Gujoni Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Siste bildet vekker minner om 220a'en jeg hadde for lenge siden. Kjenner igjen den mekaniske klokken med elektrisk opptrekk og dashbordet i massivt tre. Ikkeno juksetreverk den gangen. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted October 7, 2014 Author Posted October 7, 2014 Det er vel ikke noe juksetre i dag heller. Det ser bare falskt ut, men er ekte. Det er bare alle andre som ser ekte ut, som er falske. Quote
MercedesW124 Posted October 7, 2014 Posted October 7, 2014 Se på gulvet ved siden av kløtsjpedalen Quote
MB JON Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Du bruker aldri fjernlysbryter lenger mener du? Høres spesielt ut i tilfelle.. Kjører mye på auto ja, av og til slår man på lysbryter og da fungerer fjernlys som vanlig av og på med hendel. Ellers står hendel fast på fjernlys og lysbryter på auto og det justerer seg selv Quote
KennethJ Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Du bruker aldri fjernlysbryter lenger mener du? Høres spesielt ut i tilfelle.. Kjører mye på auto ja, av og til slår man på lysbryter og da fungerer fjernlys som vanlig av og på med hendel. Ellers står hendel fast på fjernlys og lysbryter på auto og det justerer seg selv Og de få gangene man bruker det er det langt mer fornuftig å bruke venstrebeinet til fjernlyset enn hånda, venstrebeinet brukes jo ikke til noe som helst annet ved bilkjøring uansett. Quote
Asbjørn Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Du bruker aldri fjernlysbryter lenger mener du? Høres spesielt ut i tilfelle.. Kjører mye på auto ja, av og til slår man på lysbryter og da fungerer fjernlys som vanlig av og på med hendel. Ellers står hendel fast på fjernlys og lysbryter på auto og det justerer seg selv Og de få gangene man bruker det er det langt mer fornuftig å bruke venstrebeinet til fjernlyset enn hånda, venstrebeinet brukes jo ikke til noe som helst annet ved bilkjøring uansett. Uff, må være slitsomt å løfte på venstrebenet for å bruke lyshornet når man bare trenger å røre litt på fingeren sin, eller 2 fingre hvis man "klyper" tak i spaken for en myk overgang Quote
Guest 1042 Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Tenk på alle de stakkarne som fremdeles har manuell gir da. Quote
KennethJ Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Uff, må være slitsomt å løfte på venstrebenet for å bruke lyshornet når man bare trenger å røre litt på fingeren sin, eller 2 fingre hvis man "klyper" tak i spaken for en myk overgang Har du noen gang kjørt en bil med fjernlysbryteren på gulvet? Det er rett og slett den riktige plasseringen, og det bidrar også til økt trafikksikkerhet da man slipper å ta så mye som en finger vekk fra rattet. Quote
Recommended Posts