Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har en 07 ML og en 08 R.

Begge er vanskelige å starte hvis de har stått en stund eller ved lave temperaturer. Ikke veldig lave heller. Problemene begynner ofte allerede ved + 8-10 grader. De hakker igang og går veldig urent en liten stund før det blir bra. Ved bruk av motorvarmer er problemet vekk.

Altså samme symptomer på begge to. Snakker vi glødeplugger tro?

Posted

Er glødingen på nye biler lik som gamle? At den gløder på når du har nøkkelen i andre hakket? Eller stopper den når gløde-snurren er borte?

Starter bilen lettere hvis du "gløder" lenge, altså dreier nøkkelen til andre hakket og lar den gløde selv etter gløde-snurren har slukket? Eller bruker bilen lang tid på å slukke snurren?

Posted

I følge kona, (som har R-klassen) hjelper det å gløde flere ganger. På min derimot er det key-less go, og der er jeg egentlig ikke sikker på hvordan jeg får gløda mer enn en gang. Den starter jo opp bare jeg trykker på knappen.

Begge er nye i Norge og har dermed en del vintre på baken. Den ene har kjørt drøyt 100´og den andre 160`. Det er kanskje på tide å bytte glødeplugger uansett, eller kan det være noen temp sensorer som lurer oss?

Posted

Om du tar en diagnose vil vel feil ved glødepluggene kommr opp.

Alternativet er å Ohme motstanden i pluggen, mener de skal ligge på 0,6 om de er nye og friske.

Du kan måle de på koblingen til glødereleet for å få en ca indikasjon om det er en eller flere som ikke virker helt.