TEH Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Som de fleste har fått med seg så har jeg solgt min kjære C180 (snufs). va i all verden skal jeg kjøpe nå? Har sett litt på Finn, og blir ikke klok. Det jeg ønsker meg, er: sprek motor, skinn, generelt mye utstyr og selvfølgelig automat. Jeg er ikke blind på merker og har sågar tittet litt på Volvo V70. Ser i prisklassen kr240.000,- til kr290.000,- og ikke eldre enn 2002, 2001 til nød. Har sett på disse bilene, kommentarer (seriøse) ønskes! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7785182 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7923098 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8164735 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8251249 Denne har ikke skinn og ikke digital klima, som jeg ønsker meg. Men det var mye annet snacks på den da... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8113759 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7946552 Denne har jeg vært og prøvekjørt, og jeg skjønner hvorfor flere og flere drosjeeiere velger dette merket! Og du verden for en motor. Men den mangler skinn (den har noe så teit som delskinn ) og annet utstyr. Men denne kan jeg få billig og med 12mnd garanti. Men den er tørst, og det er jeg ikke helt sikker på om jeg ønsker. De fleste her husker sikkert også min kritikk til 210 modellene. Jeg står fortsatt inne for det, men det er noen vannvittig fine kjøremaskiner da! Men jeg trenger større bil (større enn 202 og 203) og da er det ikke mye som står igjen (glem bmv). Ja kom igjen folkens, fyr løs... (duckin') Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trond Roald Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Som de fleste har fått med seg så har jeg solgt min kjære C180 (snufs). va i all verden skal jeg kjøpe nå? Har sett litt på Finn, og blir ikke klok. Det jeg ønsker meg, er: sprek motor, skinn, generelt mye utstyr og selvfølgelig automat. Jeg er ikke blind på merker og har sågar tittet litt på Volvo V70. Ser i prisklassen kr240.000,- til kr290.000,- og ikke eldre enn 2002, 2001 til nød. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8164735 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8251249 jeg ville tatt å sett nærmere på en av disse to! ser begge ut som pene biler med riktig utstyr. den uten skinn hadde masse annet snadder. volvo v70 er også en bra bil,men ikke en Benz lykke til!håper du holder deg sammen med oss...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8251249 Denne har ikke skinn og ikke digital klima, som jeg ønsker meg. Men det var mye annet snacks på den da... Husk at skinn er både enkelt og relativt rimelig å ettermontere, så finner du en bra bil uten bør du ikke la det hindre deg fra å handle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Jeg har kjørt V70 og S80 den gangen de modellene ble lansert og ingen av bilene imponerte meg hverken i kvaliteten på interiøret eller komfort og kjøreegenskaper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 har selv hatt volvo... fra 77 og nyere... men ikke igjen... Kjenner også par andre som var helfrelste volvo fan... nå kjører begge merce... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Faren min var også Volvo fan, det varte helt til han kjørte 1994 E300TDT Sportline bilen jeg kjøpte i 2000... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 Men disse, 220'ene... er de verdt såpass mye?? Synes egentlig at de ligger alt før høyt i pris! Men det er kanskje en grunn til at de har ligget ute en stund! Spesielt den sølvgråe, det er tross alt en '01 modell, 250-255 synes jeg virker mer riktig. Har en følelse av at dee kommer til å gå fullstendig på trynet i pris i tiden som kommer, og da kan det være greit å ha en bil med litt utstyr så man klarer å få solgt den igjen, når den tiden kommer. Hmm lurer på om det blir en tur til Notodden imorgen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 Jeg har kjørt tre stk V70 til nå. To 2,4T og en 2,0T. Den ene av de (en 2,4T) virket fullstendig ihjelkjørt. Selvom det var den med kortest km var den dessidert mest sliten. Mye knirk fra interiør og masse riper i lakken tydet på at bilen hadde hatt en sjødesløs eier. De to andre derimot synes jeg var svært komfortable, uten interiørknirk og gode å kjøre. Men det var ikke Mercedes! Men nok Volvo, nå snakker vi MB synes jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 E220CDI t-modell etter 2000 er i hvertfall den bilen jeg også ville ha sett etter! Avantgarde selvsagt. Jeg har trodd det skulle komme et prisras på disse lenge nå, men det lar vente på seg tydeligvis... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Jeg var i samme situasjon som deg i sommer. Skulle ha varebil, da behovet for lasteplass var større enn behovet for sitteplasser. Sjekka ut endel S210, men ble ikke videre tent av det. Så begynte jeg å se meg rundt etter andre merker, deriblandt de to svenske. Etter en vurdering av hva jeg fikk for pengene, sammen med påvirkning fra en gammel kollega med flere Opeler på merittlista så gikk jeg for denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7801474 Meget komfortabel og fin bil. Finnes ikke antydning til rust, og helt uten knirkelyder i interiøret. 50 lapper i avgifter så kan jeg sette inn setene også. Ser ingen grunn til å betale 100 lapper ekstra for en 210. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Hvis man ikke er så nøye på å ha diesel så blir jo prisene litt anderledes. En kompis av meg kjøpte en meget fin 1999 E240T Elegance i sommer for 190k (tror jeg det var). Nylakkert front, nye dører +++, skinn, cruise, fullt servicehefte, handsfree, AC og en motor med ålreit drag og fin lyd. Nydelig å kjøre og heller ikke antydning til rust eller knirking i interiøret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 Nei, nå har jeg lyst på diesel. Om jeg skulle hatt bensin, hadde jeg nok sittet i en burgunder V70 2,4T med 200HK og 3XXnm. Fytti katta å det gikk unna Tråkker sikkert på noen tær nå, men jeg synes ikke bensinbilene til MB gir det samme suget. Men det blir nok en 220 CDi. Men jeg synes de er overpriset til de grader. Jeg gir ikke 280-290 for en '01 E220TCDi for å si det sånn. E220CDI t-modell etter 2000 er i hvertfall den bilen jeg også ville ha sett etter! Avantgarde selvsagt. Jeg har trodd det skulle komme et prisras på disse lenge nå, men det lar vente på seg tydeligvis... Det kommer når jeg har kjøpt en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Sitter og titter litt nå, og jeg synes da ikke prisene på V70 med diesel er så fantastiske i forhold til prisene på E-klasse med diesel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 Sitter og titter litt nå, og jeg synes da ikke prisene på V70 med diesel er så fantastiske i forhold til prisene på E-klasse med diesel. Nei, det er de ikke, men det er det fremtidige verditapet jeg er opptatt av. Og da tror jeg at en V70 D5 vil holde seg bedre i verdi enn en 220 CDi. Men på den annen side, de siste dieselbilene av 124 holdt seg veldig godt i pris. Sett bort i fra rust, så er jo 210 >-'00 en knakende god bil... Spørsmålet er om rustfiksingen til MB snart vil holde mål. Fattern fikk nye dører på sin '98 E290TDT ifjor og nå er allerede rusten kommet under dørpakningene på bakdørene Og det er _ikke_ bra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 16, 2006 Share Posted September 16, 2006 Nei, det er de ikke, men det er det fremtidige verditapet jeg er opptatt av. Og da tror jeg at en V70 D5 vil holde seg bedre i verdi enn en 220 CDi. Men på den annen side, de siste dieselbilene av 124 holdt seg veldig godt i pris. Sett bort i fra rust, så er jo 210 >-'00 en knakende god bil... Spørsmålet er om rustfiksingen til MB snart vil holde mål. Fattern fikk nye dører på sin '98 E290TDT ifjor og nå er allerede rusten kommet under dørpakningene på bakdørene Og det er _ikke_ bra... MÅ det være 220, da? Er vel ikke feil med litt mer power, så skal du se du får røska godt i vogna di! http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8230002&sid=8a4MB38j4697080&pos=2&tot=4 Skulle jeg hatt 210, så hadde jeg nok sett meg om etter en sånn der, eller aller helst en sånn her : http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8365863&sid=8a4MB38j4881790&pos=4&tot=4 Desverre ikke helt gratis En sånn en, med vogna etter, bør fortsatt dra i vei raskere enn C180n din gjorde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 16, 2006 Author Share Posted September 16, 2006 Vil heller ha masse utstyr enn mye motor. Mye motor i Norge kan fort bety lite førerkort! Men en 320 hadde ikke hvert feil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 Vil heller ha masse utstyr enn mye motor. Mye motor i Norge kan fort bety lite førerkort! Men en 320 hadde ikke hvert feil... Ikke prøvekjør 320 først da! Tror det blir vanskelig å kjøpe 220 etter det. Helt sinnsyk motor,med dreimoment som en trailer.470nm og 197hk drar bra i motbakkene. Snittforbruk på 0,7.Kjørte hjem fra landstreffet på Gol på 0,54. Vestlandstur i sommer med 4 pers og bagasje=0,58. Ps:Lett å miste lappen med 220 å.He he! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 17, 2006 Author Share Posted September 17, 2006 Vil heller ha masse utstyr enn mye motor. Mye motor i Norge kan fort bety lite førerkort! Men en 320 hadde ikke hvert feil... Ikke prøvekjør 320 først da! Tror det blir vanskelig å kjøpe 220 etter det. Helt sinnsyk motor,med dreimoment som en trailer.470nm og 197hk drar bra i motbakkene. Snittforbruk på 0,7.Kjørte hjem fra landstreffet på Gol på 0,54. Vestlandstur i sommer med 4 pers og bagasje=0,58. Ps:Lett å miste lappen med 220 å.He he! 320 blir for dyrt dessverre... Har prøvd en chippa 320 og det var moro for å si det forsiktig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Har fattet litt interesse for denne. Fikk interiørbilder på mail idag. Hva synes dere? [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Har fattet litt interesse for denne. Fikk interiørbilder på mail idag. Hva synes dere? Så jo bra ut på bildene.Hvordan så interiørbildene ut. Er det command og webasto?Sto ikke no om det i annonsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Ikke command eller webasto dessverre. [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Flere bilder [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Aaaaah keine command, aber hellgraue ledersitze! Wunderschön! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Aaaaah keine command, aber hellgraue ledersitze! Wunderschön! Ont dass betyden?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 18, 2006 Author Share Posted September 18, 2006 Er ikke lett dette her. Den sølvgråe med "alt" i Notodden var solgt, Den sorte i Hokksund uten skinn og uten stor klima, men mye annet snadder, var solgt men ikke hentet (har opsjon på den om salget skjærer seg). En jeg skulle se på hos Silvercar i bilbyen i Oslo var blitt flyttet til en annen bilbutikk. Han som var i butikken ante ikke hvilken butikk. Selgeren av bilen var i Iran og var ikke tilgjengelig på tlf. Bare rot og faenskap mao. En annen jeg ringte på var ikke sikker på om han gadd å selge den allikevel. Hvis jeg ville kunne jeg få kjøpe den lissom. Mao, umulig og prute og jeg gav faen. Også dukket denne i Kristiansand opp da! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts