Guest Hagto Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 Har kjøpt meg ny bruksbil. Ble en 2000 220 cdi avantgarde stasjonsvogn. Fikk bilen til en grei penge da den har motorfeil som innebærer at den går i nødmodus litt kjøring etter start. Har tatt en feilkodeutlesing på motor som innebar feil på dyse 2 pluss spenningsforsyning feil på injektor og spenningsforsyning cdi styreenhet. Jeg vet ikke om dette er reèle feilkoder eller om det er gammelt. Sletta alle sammen, brukte bilen en dag til med samme problem. Og i dag er det ingen feilkoder på motor. Noen som har vært borti dette? Bilen går som ei kule helt til den går i nødmodus. Stopper jeg bilen og starter så går det kanskje 1 km til det er nødmodus igjen Quote
Beckern Posted October 4, 2014 Posted October 4, 2014 Er vel ikke helt uvanlig å oppleve at man ikke får feilkoder men nødmodus. Brukte du Star til feilkodeavlesning? Det er vel sterkt anbefalt i slik situasjoner. Ellers ville jeg sett etter det mest åpenbare, lekkasjer i slanger og intercooler. Gått nøye over alt mellom turbo og innsug. Tips jeg hørte var å få noen som gir litt gass. Lettere å høre lekkasjer når turbo spinner opp og trykksetter alt. Quote
Espen K Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Om dy bruker star diagnose er det endel verdier som kan leses ut live. Ville gjort det før den går i nødmodus og når den er i nødmodus. Har du sjekket kontakten til den dysen det blir feil på? Quote
Guest Hagto Posted October 5, 2014 Posted October 5, 2014 Ble brukt wurth sin diagnose til denne. Fant til slutt et ledningsbrudd til kontakten på LMM . Bilen ble friskmeldt i går Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.