500AMM Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Emnet måtte dessverre tas ned umiddelbart og stenges grunnet prisendringer. Beklager så mye, men jeg håper at det er klarert om kort tid. Hei. Det er ikke ukjent at kvalitet og levetid på pluggledninger og tenningsdeler varierer en del, også på det originale fra Mercedes. En kar borti USA som har jobba som sertifisert Mercedes teknikker i 40 år, har erfart at Beru leverer de beste tenningsdelene til Mercedes. Beru er også et hakk over Bosch, som etterhvert har varierende kvalitet på både pluggledninger, plugghetter, fordelerlokk og rotorer. Men det forutsetter uansett at alt er produsert og montert riktig. Han MB teknikkeren vil nå levere Beru pluggledninger med optimalt tilpassede lengder, eller med originale lengder. Det er Beru silikonkabler med kobberkjerne, hvor det krympes på originale messing endetermineringer med M3 gjenger. Han bruker original Beru krympetang og Ohm'er kablene til slutt. Det kan leveres svart eller rød kabel, og kanskje en blå variant, men det blir ikke Beru. Pluggledningene blir nummerert med gule merker som er tredd inn på kablene i hver ende. Han kan også levere originale MB gummimuffer til kablene. Disse pluggledningene forutsetter at man har originale plugghetter eller tilsvarende, hvor endetermineringene skrus inn i plugghetta. Har man ikke slike, må man anskaffe det. Det er mulig å kjøpe komplett sett med plugghetter & gummimuffer, eller kun pluggledninger, eller hva man måtte ønske. Et komplett sett pluggledninger og plugghetter til en 500 tror jeg koster ca. 6.000 i Norge?? Borti USA koster det $400 (kr.2400). Han tar seg ikke mye betalt for dette, men litt må han jo sitte igjen med, her er prisene til en V8: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Prisen til en bil med 4'er og 6'er blir å dele prisene på 8, og deretter gange med hhv. 4 eller 6. Det tilkommer frakt i USA, oversjøisk frakt, moms/toll, og innenlands frakt. Litt avhengig av valutakurs og med et grov anslag på frakt, blir totalprisen til en V8 slik: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx De som ønsker å kjøpe må oppgi følgende: - chassisnummer på bilen - farge på pluggledningene - om man vil ha originale kabellengder - eller optimalt tilpasset kabellengder - eller kabellengder etter egne mål - finne ut om man må ha originale plugghetter - eventuelt ta med gummimuffer Jeg kan stå for et gruppekjøp, så den enkelte sender en PM med overnevnte opplysninger, og jeg kommer tilbake med pris og betalingsinformasjon. Det blir en besparelse på frakt på å gjøre dette samlet, og jeg tar det sansynligvis med JetCarrier som er billigst på oversjøisk. Det vil ta litt tid før dette ligger i postkassa, litt avhengig av hvor mange som melder seg, men kanskje et par måneder. Jeg har gjort et par-tre gruppekjøp fra USA til medlemmene her allerede, og det har gått greit. Jeg tar meg heller ikke betalt for noe denne gangen, ikke for kjøring eller noe som helst. Det finnes selvfølgelig andre typer pluggledninger som sikkert gjør nytta og vel så det. Men dette handler altså om å få det beste av det beste innen originaldeler, laget på mål - og ikke minst sjekket at de funker som forventet - og de vil holde i mange år fremover. Løp & Kjøp! -arnt-
modzona Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Slik at andre også får det med seg og dermed litt liv rundt dette. Skal ha et sett som du alt vet om og kanskje et til Kan nevne at jeg fikk tilbud hos hellanor på komplett sett fra bosch til m119 på 10k. Så dette er billig!
Recommended Posts