Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har 2år gammle falken espia på min. Knallgode dekk på snø og bra på is,men på asfalt å "fast" dekke er de håpløse.

De er så "slappe" at det føles ut som jeg ikke har luft i de, så det er jammen mye som spiller inn.

• 2 weeks later...
Posted

Jeg har god kjenneskap til Hakkapelliitta R2. Egentlig til Hakkapelliitta R dekkene, og de er utrolig bra.

Jeg kjører mye hele året, og i all slags vær og førerforhold, og jeg kommer trolig aldri til og ha noen andre dekk enn Nokian.

Dekkene er utrolig stabile, forutsigbare, og ekstremt gode. Nokian har de este vinterdekkene, uten tvil.

Men igjen, det er min mening. :-)

Posted

" Men dekket har en stor svakhet – bremseegenskapene på våt vei. Der er det dårligst av alle"

For en som meg som kjører mest i Oslo og omegn så er dette ikke et bra dekk, så det spørs hvor man kjører mest.

Posted

Jeg tør og påstå at selv om det i test kom dårligst ut på våt vei som følge av f.eks. regn, så er det marginalt. Jeg har hvertfall ingenting og utsette på egenskapene under de forholdene. Så at det er en stor svakhet, nja, det er jeg ikke helt enig i.

Posted

Jeg kjører på Hakka R2 om vinteren.

Det er som å kjøre på en slags geleaktig ubestemmelig masse under kjøring på asfalt.

Det er også litt dårlig grep i det, fører til hjulspinn ved litt pådrag, stort sett uansett forhold.

Men ja, det funker bra på lekeføre.