Grasto Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Hei. Dette er kun et spørsmål drevet av min nysgjerrighet. Jeg kikker en del på 230 kompressor motorene om dagen. Også har jeg lagt merke til at på noen motorer så står gass-spjeldet vannrett Og på andre så er det loddrett. Dette medfører jo også en forskjell på innsuget. Hvorfor er det egentlig slik? Og hva er grunnen til at det en gang i tiden har blitt endret på? Ser forsåvidt det det absolutt er flest motorer som har spjeldet vannrett. Noen som har no svar på dette? Quote
Tor Anton Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Jeg har hatt en del m111(sugemotor og kompressor) å jeg har kun sett det siste innsuget (kompositt) på kompressormotorene. Da jeg hadde evoen å kjørte racing å ønsket å lage et med større plenium å bruke et som det øverste som utgangspunkt så mente flere at det i komposit var bedre å hadde litt å si på tempen på lufta. De øverste har f.eks tradisjonel pakning ,mens de i plast har "o-ringer". Ellers vil jeg tro de i komposit er billigere å lage. Quote
Grasto Posted October 1, 2014 Author Posted October 1, 2014 Riktig. Så for den vanlige mann i gata så har det lite å si om han har kompositt eller ikke? Men artig å vite Regna med du kom til å kaste deg på denne TA Takk for svar. Quote
Tor Anton Posted October 2, 2014 Posted October 2, 2014 Det har ingen ting å si, MB hadde ikke brukt noen av de hvis det ikke funket til en viss grad Selv synes jeg det i komposit ser finere ut,men det er jo litt enklere å bygge om på det i alu hvis en vil sveise om til annet spjeld osv. Flowen i det i komposit må være bedre slik jeg ser det. Quote
Grasto Posted October 2, 2014 Author Posted October 2, 2014 Det har ingen ting å si, MB hadde ikke brukt noen av de hvis det ikke funket til en viss grad Selv synes jeg det i komposit ser finere ut,men det er jo litt enklere å bygge om på det i alu hvis en vil sveise om til annet spjeld osv. Flowen i det i komposit må være bedre slik jeg ser det. Det er sant Og jeg er enig i at kompositten ser finest ut. Blir litt klumpete med det andre. Quote
Recommended Posts