benz23 Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 prøver igjen å spørre ! Har en e220 cdi med feil på girkassen. Bilen var inne på mercedes verksted å fikk feilkode på girvelger modul. Den ble skiftet å feilkodene slettet, da fungerte bilen i 2 timer etter jeg fikk den tilbake. Nå oppfører den seg akkurat samme igjen. Den slurer på girene i fart helt til den hopper i fri, også går den i nødmodus. vist jeg stopper bilen å starter den igjen så går den ut av nødmodus. Å da kan den fungere i noen minutter igjen før den begynner å slure å går i nødmodus atter en gang. I tillegg til dette så har jeg fått en ule lyd fra bilen mens jeg kjører. Denne ule lyden kan også høres en stund etter jeg har stoppet bilen før det blir stille. Noen som har noe fornuftig svar på dette ? Quote
Espen K Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Har du lest ut feilkoder på nytt etter den begynte å tulle igjen? Hvordan er tilstanden på oljen i gearkassa, målt nivå? Quote
benz23 Posted October 1, 2014 Author Posted October 1, 2014 nei, har ikke fått lest av noen nye feil koder etter den kom fra verkstedet. men regner med at det er enda samme feilen som har vært hele tiden. har ikke sjekka oljen på kassa siden den ikke har sånn peilepinne. Quote
tormod88 Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Du kan kjøpe peilepinne til den. Tror jeg betalte 200kr for min. Quote
Recommended Posts