Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en gelandewagen med en M110, både motoren og bilen er jo relativt kvikk mtp på at bilen veier noen tonn..

Men har lyst på mere gamp iforhold til drivstoff forbruket  8)

 

Hvordan vil denne motoren takle en turbo? og hva er max ladetrøkk, har lest 0.4 en plass på nettet.

 

Alternativet er og putte i en femmer diesel.

 

Posted

finner du ingenting på elbe??

de er mye omtalt på div forum. Mange er misfornøyde pga. dårlig kommunikasjon å laaaaaaaaaaaaaaang leveringstid.

Dette fikser en jo noe med å ikke betale forskudd.

De hadde komp. efi-kit også.

Posted

Det var noe rørlegging som en kunne gjort litt anderledes å fått en mindre tungpustet motor ja.

Om ikke tanken hadde vært mere effekt så mere effektiv å "lettere" motor, å ja vet det hadde ført til litt mere effekt.

Sikkert bare meg,men synes den fortjener luftfilter å en liten intercooler. Om ikke tanken min ligger på økt effekt så er det for økt trivsel for motoren  :lol:

Posted

Vær forsiktig med å handle med elbe.

 

Elendige varer og syyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyykt lang leveringstid.

 

Jeg kjøpte noen flenser til m104 motor (innsug) å det skulle han fikse ja.

 

Når de endelig kom, så passet de ikke for at de var for korte og elendige sveiser.

 

Masse unnskyldninger osv.

 

Det er 1.5år siden å han har enda ikke ordnet opp.

 

Han lovte at han skulle ordne opp i dette og jeg kunne få velge meg noe fra nettbutikken av samme verdi. Så jeg sa at jeg kunne ta en turbomanifold til om606 istede. Nå har det gått 4mnd å enda ikke fått noe, da det er unnskyldninger vær gang på noe nytt.

Posted

Hvor mye mer hk får eg låv til å øke med denne motoren som utgjør 185 orginale HK?

Trenger du å spørre moren din om lov for det da??

Skal du øke effekten på en reg. bil så må du egentlig søke om alt.

Det er ikke noe problem å få dette godkjent.

Det absolutt enkleste er å finne den modellen av din type bil med mest effekt å bytte til de relevente delene som er forskjellige fra din. Da kan du "bruke" den effekten på din. Er det ikke noe å hente der så kommer du langt med saklig "sansynliggjøring". Fra det bilde du postet ville jeg ihvertfall hatt en annen løsning på eksos ut fra turbo, satt på et luftfilter å tatt luft utenifra motorrommet å brukt en intercooler. Da slipper du rør over motoren  for lufta går helst inn på den siden av motoren turboen sitter å kommer ut på den siden innsuget sitter. Ikke for å banne i kjærka,men f.eks Ford har noen fine "topper" i gummi som passer (forskjellige typer)på toppen av k-jetronicen. Disse tetter bra på innsprutet og rundt røret fra intercooler. Volvo(B20-B23 tror jeg) har å noen,men de er av plast. Ellers er det bare å surre litt rundt på hugger'n å finne noe som passer. Vet du fikk kjøpt noe  tidligere til bl.a. escort, det var en slange kalt cobrahead å ble brukt bl.a. da folk ønsket et powerfilter. La meg få lov til å kalle det "power" filter da disse oftest tar varm luft fra motorrommet. De fleste burde vite at kald luft gir mere effekt enn varm, derav suksèen med intercoolere.

Posted

Nå er jo problemet at 185 hk er vel den største og mest motorsterke motoren som ble levert i 123? Skal man ha noe mer enn det, må man evt vise til de som er godkjent med 500 motor.

Dissa motora tar de jo 220 gamp ut av uten at det syns. Med mer moment og lavere forbruk enn originalt.

Posted

Ikke at man må spørre mor om låv, men er jo greit å gjøre det riktig med hensyn til BT kanskje. Så det er ikke slik at man kan øke med viss % av motorens orginale hk effekt altså. Ja, 280 M110 er iallefall det største bensinalternativet levert orginalt fra fabrikk til 123-serien. Det er kanskje lettere med Gelenderwagen til trådstarter, da disse er levert med vesentlg mer hk fra andre motoralternativer orginalt.

  • 2 weeks later...
Posted

Det med fast  %sats på økt effekt er det ikke noe som heter.

Slik det skal ha blitt ang. godkjenning så er det relativt reit.

Å vise til en bil som er godkjent kan være greit,men jeg ble forklart at var den bilen godkjent før sfor-gruppen ble så det finnes lite dok. hos svv så er det lite trolig at det holder å bare vise til et skiltnummer. Men som sagt så er ikke det ikke umulig å godkjenne en 123-bil som er ombygd.

Posted

Det riktig at det ikke er lov å trimme en viss prosent, men det er sant at BT godtar en målt effekt som er +/- noen prosent avvik fra produsentens tall.

Er man da en grusom kjeltring og tuner på en måte som ikke lett kan påvises kan man på det groveste utnytte dette spillerommet :)

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...