tonbyar Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Har en w210 2002 mod e 220cdi som går veldig ujevnt på tomgang. HVis jeg stiller tomgangen opp på ca 1000 omdr så går den jevnt. men det det høres ut som det er litt høyt. Når den ligger på 8-900 så rister hele motoren og det høres ut som den hoster å harker. Noen som har en formening om hva dette kan være? Noe mer info: Den går ganske greit på tomgang, men så fort bremsen trykkes inn så begynner motoren og hoste å riste masse og turtallet detter ned til ca 800. Har satt skrue i vacumrøret til egr da innsuget var ganske fullt av klissete guffe. Har ikke tatt av innsug og renset dette helt, men fikk ut så mye jeg kunne. Satt ca 1 cm med noe som lignet smørefett rundt egr og i innsuget. har gått 215000. REG: AR89950 Quote
trondhla Posted September 30, 2014 Posted September 30, 2014 Du kan begynne med å se på denne videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=-NjLTPCko_A Quote
HRZ Posted October 1, 2014 Posted October 1, 2014 Du kan begynne med å se på denne videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=-NjLTPCko_A Hvor er det man kan få kjøpt dette i Norge? Biltema, mekonomen? Quote
tonbyar Posted October 3, 2014 Author Posted October 3, 2014 Kjøpte denne på ebay, så får se om det fungerer noe bedre. http://www.ebay.com/itm/121362685018?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Ligger under toillgrensen også så det kan innføres uten moms osv. Det som er veldig rart er at bilen går nå som en klokke på tomgang ca 1000 omdr, veit ikke om det er litt høyt. Så fort jeg legger en finger på bremsen så begynner motoren å hoste å harke og rister masse samtidig som turtallet synker til rundt 800. slipper jeg bremsen igjen så maler den som en katt. Quote
Espen K Posted October 3, 2014 Posted October 3, 2014 Du får gi tilbakemelding om det hjalp å bruke denne guffa. Quote
tonbyar Posted October 31, 2014 Author Posted October 31, 2014 Har nå prøvd produktet som omtales lengre oppe i denne saken, liqui moly. Det renset innsuget, men ingen endring. Bilen går fitn på tomgang rundt 1000 omdr. dette er kanskje litt høyt. Når jeg da såvidt kommer innat bremsepedalen så detter turtallet til ca 700 omdr så begynner den å riste masse, det høres ut som motoren nesten blir styrupet på en vis. Kan det være noe vacuum? så fort jeg slipper bremsepedalen igjen så går den jevnt på tomgang igjen. Noen tips? Ganske irriterende når jeg står i kø og blien rister og ynker seg men maler fint når jeg kjører. Quote
trondhla Posted November 1, 2014 Posted November 1, 2014 Du har en vakumslange som lekker eller du har en bremsekraftforsterker med indre lekkasje vil jeg tro. Lavere turtall mer vakum i innsugssystemet. Ta en boks startgass å spray rundt vakumslangene med motor på tomgang og bremsene inne. Det kan muligens vise hvor lekkasjen er Quote
tonbyar Posted November 3, 2014 Author Posted November 3, 2014 Det skaljeg sjekke, hvis jeg har lekkasje internt i bremsekragftforsterkeren, må den da byttes? og hva vilo du anta er prisen på dette? Jeg kjenner ikke så mye til vacuum systemet osv så er ikke noe ekspert på det området der. Quote
Recommended Posts