Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en w210 2002 mod e 220cdi som går veldig ujevnt på tomgang. HVis jeg stiller tomgangen opp på ca 1000 omdr så går den jevnt. men det det høres ut som det er litt høyt. Når den ligger på 8-900 så rister hele motoren og det høres ut som den hoster å harker.

Noen som har en formening om hva dette kan være? 

 

Noe mer info: Den går ganske greit på tomgang, men så fort bremsen trykkes inn så begynner motoren og hoste å riste masse og turtallet detter ned til ca 800.

 

Har satt skrue i vacumrøret til egr da innsuget var ganske fullt av klissete guffe. Har ikke tatt av innsug og renset dette helt, men fikk ut så mye jeg kunne.

Satt ca 1 cm med noe som lignet smørefett rundt egr og i innsuget.

 

har gått 215000.

REG: AR89950

Posted

Kjøpte denne på ebay, så får se om det fungerer noe bedre.

http://www.ebay.com/itm/121362685018?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ligger under toillgrensen også så det kan innføres uten moms osv.

 

Det som er veldig rart er at  bilen går nå som en klokke på tomgang ca 1000 omdr, veit ikke om det er litt høyt.

Så fort jeg legger en finger på bremsen så begynner motoren å hoste å harke og rister masse samtidig som turtallet synker til rundt 800. slipper jeg bremsen igjen så maler den som en katt.

  • 4 weeks later...
Posted

Har nå prøvd produktet som omtales lengre oppe i denne saken, liqui moly. Det renset innsuget, men ingen endring.

Bilen går fitn på tomgang rundt 1000 omdr. dette er kanskje litt høyt.

Når jeg da såvidt kommer innat bremsepedalen så detter turtallet til ca 700 omdr så begynner den å riste masse, det høres ut som motoren nesten blir styrupet på en vis.

Kan det være noe vacuum?

så fort jeg slipper bremsepedalen igjen så går den jevnt på tomgang igjen.

 

Noen tips? Ganske irriterende når jeg står i kø og blien rister og ynker seg men maler fint når jeg kjører.

Posted

Du har en vakumslange som lekker eller du har en bremsekraftforsterker med indre lekkasje vil jeg tro. Lavere turtall mer vakum i innsugssystemet.

Ta en boks startgass å spray rundt vakumslangene med motor på tomgang og bremsene inne. Det kan muligens vise hvor lekkasjen er

Posted

Det skaljeg sjekke, hvis jeg har lekkasje internt i bremsekragftforsterkeren, må den da byttes? og hva vilo du anta er prisen på dette?

Jeg kjenner ikke så mye til vacuum systemet osv så er ikke noe ekspert på det området der.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...