Guest Arild Grebstad Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Hadde 230en på EU kontroll i dag, alt var i "meget god stand" bortsett fra fremre foring bak som må byttes. Mekanikeren der jeg hadde bilen ville ikke bytte den fordi han hadde ikke spesialverktøyet som krevdes. Noen som har noen tips til andre enn BOS som har dette i Lillestrøm/Oslo området. Regner vel egentlig med at BOS er dyrest så da er det greit å sjekke andre alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 kompis sverger til ett på strømmen... husker ikke navnet, men treffer fyren på ekeberg i morra... kan høre da... Og kan du ikke bytte foringer selv da ??? så vidt jeg har forstått må dem bare presses inn, men det kan du gjøre med en stor bolt, litt stor pipe og en skralle... skru den inn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Fremre trevers/subframe foringer i bakvogna fjerne du ved å - skru ut bolten - kile ett eller annet mellom subframe og chassis (en metall klosse på størrelse med en duplo eller no sånt) - jekk foringen opp av koppen, sitter den fast så hjelper det godt å varme med en gassflamme. Bare stopp med varming når du hører gummien koker (er du litt forsiktig smelter bare litt av tektylen) - putt nedi ny foring og jekk subframen opp mot chassis og vips er foringen på plass PS! det er forskjellige kvaliteter på disse. Sportline versjonen er den stiveste (dog væskefylt denne også). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Arild Grebstad Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Takker for svar! Greia er den at jeg har alt for mye å gjøre for tida så det hadde vært fint om du kunne funnet ut hvilket verksted det var MrOnline! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Stort sett alle verksteder kan bytte disse foringene, bare ta en ringerunde til alle du har i ditt nærområde og få en fast pris på hele jobben, det svarer seg som regel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Kompisen bruker Quick service på strømmen... Spør etter terje Han stoler ihvertfall nok på dem til å levere rolls, daimler og jaguar der... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Arild Grebstad Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 Takker igjen, vet at de på Quick er dyktige så da får jeg ta meg en tur opp dit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts