Jim Jørgensen Posted September 28, 2014 Posted September 28, 2014 Fikk en feil melding i dag, "exh filter carry out service in 50 KM" noen som vet og har tips?? Quote
Will Posted September 28, 2014 Posted September 28, 2014 Litt vanskelig når du ikke nevner biltype, men er mest sannsynlig partikkelfilteret som snart er tett. Kan kjøre regenereringprogram ved hjelp av diagnose for å brenne det rent. I verste fall må partikkelfilteret byttes. På noen modeller kan innmaten også hakkes ut for å løse problemet. Quote
KennethJ Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 Å hakke ut innmaten er ingen løsning men en dårlig workaround. Det fører til langt høyere utslipp av skadelige partikler som blant annet kan gi lungekreft og en del andre kjipe sykdommer. Turbodieselmotorer uten partikkelfilter burde rett og slett vært ulovlig å bruke. Quote
mbgal! :O Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 å dæven, da må vi vel parkere alle diesel biler med turbo:p Quote
modzona Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 Å hakke ut innmaten er ingen løsning men en dårlig workaround. Det fører til langt høyere utslipp av skadelige partikler som blant annet kan gi lungekreft og en del andre kjipe sykdommer. Turbodieselmotorer uten partikkelfilter burde rett og slett vært ulovlig å bruke. Blir ikke mye igjen av bilparken da. Jippi blir kanskje endelig kvitt Hiace'n jeg må kjøre på jobb Quote
Will Posted September 29, 2014 Posted September 29, 2014 Å hakke ut innmaten er ingen løsning men en dårlig workaround. Det fører til langt høyere utslipp av skadelige partikler som blant annet kan gi lungekreft og en del andre kjipe sykdommer. Vel, det er jo din mening. Nå er jeg ikke sikker på om det gjelder denne, men på min tidligere S211 220 CDI var det tilleggutstyr. Jeg fikk valget hos BOS og valgte å hakke det ut isteden for å kjøpe nytt. Hadde ingen problemer med å komme gjennom avgasskravene på den i etterkant. Når det gjelder partiklene du snakker om har jeg også lest at partikler som kommer fra biler med partikkelfilter er vel så helsefarlige som fra biler uten. Dette fordi partiklene er mye mindre, og ikke blir "plukket opp" før de havner helt ned i lungene. Hvem som har rett skal jeg ikke begi meg ut på, annet enn å si at dieselbiler bidrar mye mer til lokal forurensing enn bensinbiler. Quote
Recommended Posts