Fagerdaal Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Lurer på om noen her har prøvd og kjøpt slike overganger, slik at du kan koble på en vanlig ballast til en D2S xenonpære på en 211? Blir det noe bedre lys? På min 211 er det som og ha på to lommelykter når det er mørkt ute... Quote
Kenneth Sivertsen Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Lurer på om noen her har prøvd og kjøpt slike overganger, slik at du kan koble på en vanlig ballast til en D2S xenonpære på en 211? Blir det noe bedre lys? På min 211 er det som og ha på to lommelykter når det er mørkt ute... Da er det enten dårlige pærer eller matte lykter. Hadde utmerket lys på begge 211 bilene mine. Quote
Wicky Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Prøvd å fjerne soting og kromdekslene på lyktene? Quote
Sven Håkon Posted September 27, 2014 Posted September 27, 2014 Alternativt slitte reflektorer - altså ikke kromskjellene man ser fra utsiden, men reflektorene som er på innsiden av lykten, bak linsen. Quote
Fagerdaal Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Prøvd å fjerne soting og kromdekslene på lyktene? Har fjerna sotinga ja. Kjøpte nye pærer i fjor (sto 6000k på bilen), og det ble litt bedre, men fortsatt dårlig lys. Glassene er litt matte, men har pusset de ned og polert de opp igjen, men noe inni granskauen matte er de ikke, ser godt gjennom de. Går vell ikke ant og få kjøpt bare denne reflektoren/linsa ny og bytte? Quote
FrodeS Posted October 8, 2014 Posted October 8, 2014 Det er stor forskjell på pærer. Jeg byttet fra noen 5-6 år gamle 35W i de ekstra fjernlysene på 124'n min til sprett nye 55w i går. Begge deler skal være 4300 kelvin, men de nye har kaldere lys, og lyser i hvert fall ikke noe bedre. Strømtrekket målte jeg til ganske puslete 44 watt på de nye. Det er jo faktisk ~20% mindre enn oppgitt, og nok til at pærevarsleren fortsatt varsler feil (den forventer 55 watt halogen) Quote
Fagerdaal Posted October 8, 2014 Author Posted October 8, 2014 Har ikke målt strømmen til pærene. Nettopp flytta til Østlandet, så har ikke mye verktøy eller noe og stille opp med enda! Hvordan måler jeg styrken til pæra? Quote
Recommended Posts