Jump to content

Nivåregulering

Guest MB for life

Recommended Posts

Jeg skulle justere opp bilen min i dag men fikk liten respons på nivåreguleringen. Hva kan dette ha seg?

Kanskje den har vært justert veldig lavt, så du må justere mye før det monner? Du har selvsagt bilen stående og gå, og du skrur staget til nivåreguleringa sammen så det blir kortere? Det tar litt tid før bilen reagerer på endringene, men i løpet av et halvt minutt bør den ha reist seg en del.

Guest ole anders

Har endret nivåstilingen på min gamle mercedes, en  (190e 2.3 16 ) Et lite tips kan være å kjøre en liten tur etter du har gjort justeringen. Det måtte jeg for å få det riktige utslaget.

Skal det være last i bilen når jeg skal justere den opp?????

Etter hva jeg har erfart, så skal du ikke ha last i bilen når du justerer.. Hadde hvertfall ikke det selv da det ble gjort på min bil.....!

Skal det være last i bilen når jeg skal justere den opp?????

Etter hva jeg har erfart, så skal du ikke ha last i bilen når du justerer.. Hadde hvertfall ikke det selv da det ble gjort på min bil.....!

Man bør først justere, og så legge i litt last for å se at den hever seg. Den vil ikke komme helt like høyt som den var før last, men nesten. Det enkleste er å få tak i et par feite naboer som setter seg baki, med beina i bakken. Da merker man fort at bilen justerer seg.

Hvis du ikke har last i under eller etter justering så har du ingen mulighet til å sjekke om bilen bare hviler på fjærene eller alt ligger på demperne, den skal "balansere" på fjærene og demperne for å få optimal "effekt".

derfor pleier jeg å hive i last for å se om den synker mye eller ingenting, og justerer høyden etter det og evt justerer høyden på fjærene med putene oppå fjærene..... 8) :P