Guest Johan Balto Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Hei. Kan noen hjelpe meg med tips til feilsøking? Bilen det gjelder er en 230E, bensin, 4 syl. (WBD1240...) Etter en kjøretur på ca. 240km ble bilen parkert. Dagen etter var det startproblemer. Fusk ved start, men ville ikke gå. Hurtigtråkking på gassen gjorde at motoren gikk med fusk en kort stund. Motoren ville ikke gå. Toppakning ble skiftet, tenningstidspunktet OK, 1.syl. ØD og tenningsmerkene OK, Strømtilførsel til pluggene OK, Bensintilførsel til brennkamrene OK, (kanskje for fet blanding, mistenker dette) Etter at toppakningen ble skiftet vil ikke bilen starte i det hele tatt. Noen som har tips til feilsøking? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Det jeg ville sjekket var disse tingene: Rotor og fordeler, når ble disse byttet sist.? Coil, og kabler til tennplugger..?? Dysene.? Overspenningsvernet som sitter bak batteriet, har du sjekket sikringen.evt feil, dette sjekkes lett ved å ta ut sikringen og prøve å starte bilen da..... Ellers så er innkjøp av startgass og spraye dette rundt alle koblinger og slanger mens du prøver å starte bilen, det for å sjekke om den suger falsk luft, de fleste 124 bilene begynner å bli såpass gamle at det er nødvendig å skifte ut vakumslanger etc rundt innsuget pga at de sprekker, da blir bilen helt umulig å ha med å gjøre........ Lykke til... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Du er helt sikker på at batteriet ditt er i tipp topp stand og at alle jordingspunktene er bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Godt tips Alexander...... jeg lurer også på hvorfor han byttet toppakning.... dårlig kompresjon.. olje i kjølevann.....?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PY Balto Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Toppakningen ble skiftet fordi det tidligere var oppdaget olje i kjølevannet. Og når han først måtte begynne å gjøre noe på bilen så ble det gjort siden den allerede var innkjøpt. (Jeg er hans sønn. Jeg har hjulpet med å legge spm inn her, selv er han ikke hjemme akkurat nå. De tipsene som kommer vil bli sjekket senere i dag.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest PY Balto Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Nei, var ikke noen av disse tingene, men takk allikevel. Bilen? Jo, den er sendt på verksted. Derfor er det ingen behov for ytterligere svar på denne tråden, jeg kommer ikke til å lese det allikevel. Har ikke mercedes selv så det er nok siste gangen jeg er her. Og min far kan ikke internett.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts