Jump to content

ulyd i kompressor

Guest ole anders

Recommended Posts

Guest ole anders

Hei!

har fått en ulyd i kompressoren, høres ut som en dårlig slitt viftereim. Kan det være lager inne i kompressoren(slakke) som gir slik lyd?

noen som kjenner noen i Trondheim som har erfaring med kompressormotorer?

Hei!

har fått en ulyd i kompressoren, høres ut som en dårlig slitt viftereim. Kan det være lager inne i kompressoren(slakke) som gir slik lyd?

noen som kjenner noen i Trondheim som har erfaring med kompressormotorer?

Sånn er min også. Det har kommet gradvis, men jeg hørte det første gang våren for 2,5 år sida. Da var det bare like etter jeg startet bilen, men ga seg etterhvert. Nå er det der stadig oftere. Jeg har prøvd ny gass og ny olje, men det hjalp ikkno, så i løpet av vinteren kommer jeg nok bare til å bytte hele driten. Det koster ikke allverden med en pent brukt kompressor. Jeg har kjørt snaut 100.000 med ulyd i kompressoren og har hatt god kjøling i sommer.

Guest ole anders

Stemmer!! den har hele tiden hylt ved oppstart, kjører 50 m så er lyden borte, men nå er den også der ved pådrag. skikkelig triste greier, mister liksom glansen da.

Lurer kanskje på om det er for lite olje som gjør det,  skal sjekke returslangen i kveld om det kommer noe olje ut av den. Hvor mye koster ny innmat da? Kompressoren er bare 3 år gammel, kjørt kanskje ca 70 000 km.

Lurer kanskje på om det er for lite olje som gjør det,  skal sjekke returslangen i kveld om det kommer noe olje ut av den. Hvor mye koster ny innmat da? Kompressoren er bare 3 år gammel, kjørt kanskje ca 70 000 km.

Høres akkurat ut som min det her, men min har blitt sånn gradvis. Hvis den er såpass ny, så er det helt feil at den ryker nå. Dette burde du kunne fikse på en slags garanti eller reklamasjon.

70.000 km / 3 år er altfor dårlig holdbarhet på en ny kompressor.

He he, dette var en litt morro tråd, tror ikke dere prater om samme kompressor her :lol:

En Eaton skrukompressor er noe helt annet enn en aircondition kompressor.

Det virker som det første innlegget dreier seg om førstnevnte, såfall ta kontakt med mercedes, klar garanti etter bare 70" km

Guest ole anders

hehe, kanskje lurt å nevne hva slags kompressor ja. ;) Det er en kleemann kompressor (ikke aircondition), ettermontert på en c 200 sport.

Hører ingen ting under 2500 o/min jeg heller, men det er jævlig irriterende med denne lyden. Skal sjekke garantien, men har ikke så stor tro på den.

• 6 years later...

Hvilken bil har du.... ?

Ikke jeg heller, men jeg har ulyd i kompressoren min jeg også. Det høres ut som dårlig reim, og kommer bare med litt turtall. Hører ikkno under ca. 2500 o/min ..

:oops: :oops: :oops: :oops:

har dere funnet en løsning på problemet?

jeg har samme lyden.  :?

kompressor matet motor :)

w203 180 kompressor 2005 140km

Vel, løsningen min ble å bytte kompressor, og den har fungert noen år nå, men det har neppe særlig relevans til din kompressor.

Pokker at denne tråden skulle bli dratt opp igjen da, hadde håpet den var glemt for alltid, jeg :oops: