Guest P@L Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Ja, - så sitter du der da - på vei hjem fra jobben og har en halv kilometer igjen. Sola skinner og det er flott temperatur og så begynner det å regne - ut av grillen på CEen. Fin dusj opp over panseret - og så begynner lavt kjølevæskenivå-lyset å lyse. Vel hjemme på gårdsplassen konstaterer jeg etter å ha fått opp panseret at øvre stussen på radiatoren har røket tvers av og radiatorslangen står der og gulper kjølevæske så muntert ..Rask sjekk på nettetforteller meg at skifte av radiator for doning med klima og automatkasse koster meg minst 6 lapper. Etter avkjøling av grombilen tok jeg Toyotaen til lille mor og dro til Maxbo. En pakke fersk Araldit ble innkjøpt.Skaftet til jif-moppen ble avsagt 8 cm (aluminium) Avbrutt plaststuss armert med alu-rør sausa sammen med Araldit montert på resten av radiatorstussen. Hårtørrer på halv styrke i to timer.Hel ved igjen. Kommentarer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MBSL Posted April 13, 2005 Share Posted April 13, 2005 Etter databladet til Araldite å dømme burde vel dette holde. Temp, vann etc. 9. FYSISKE OG KJEMISKE EGENSKAPER FARGE: Fargeløs/Gulaktig. OPPLØSELIG I: Uoppløselig i vann. SMELTE/FRYSEPUNKT: KOKEPUNKT: > 200 ºC TETTHET: 1,15 g/cm³ FLAMMEPUNKT: 176 ºC LØSELIGHET I VANN: uløseligDEKOMPONERINGSTEMP.: > 200 ºC LUKTEGRENSE: Med om dette stemmer finner du jo ut i praksis i løpet av de neste dagene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ODDATLE Posted April 14, 2005 Share Posted April 14, 2005 Har reparert bensintanken på mc`n mange ganger med araldit. Tanken var rustet fra innsiden, og når jeg tryna i skauen (XT 350) sprakk lakkenog bensinen piplet ut. Araldit holder i massavis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts