Jump to content

Takke faen for Araldit

Guest P@L

Recommended Posts

Ja, - så sitter du der da - på vei hjem fra jobben og har en halv kilometer igjen. Sola skinner og det er flott temperatur og så begynner det å regne - ut av grillen på CEen. Fin dusj opp over panseret - og så begynner lavt kjølevæskenivå-lyset å lyse. Vel hjemme på gårdsplassen konstaterer jeg etter å ha fått opp panseret at øvre stussen på radiatoren har røket tvers av og radiatorslangen står der og gulper kjølevæske så muntert ..

Rask sjekk på nettetforteller meg at skifte av radiator for doning med klima og automatkasse koster meg minst 6 lapper. Etter avkjøling av grombilen tok jeg Toyotaen til lille mor og dro til Maxbo. En pakke fersk Araldit ble innkjøpt.Skaftet til jif-moppen ble avsagt 8 cm (aluminium) Avbrutt plaststuss armert med alu-rør sausa sammen med Araldit montert på resten av radiatorstussen. Hårtørrer på halv styrke i to timer.

Hel ved igjen.

Kommentarer?

Etter databladet til Araldite å dømme burde vel dette holde. Temp, vann etc.

9. FYSISKE OG KJEMISKE EGENSKAPER

FARGE: Fargeløs/Gulaktig.

OPPLØSELIG I: Uoppløselig i vann.

SMELTE/FRYSEPUNKT: KOKEPUNKT: > 200 ºC

TETTHET: 1,15 g/cm³

FLAMMEPUNKT: 176 ºC

LØSELIGHET I VANN: uløselig

DEKOMPONERINGSTEMP.: > 200 ºC LUKTEGRENSE:

Med om dette stemmer finner du jo ut i praksis i løpet av de neste dagene...

Guest ODDATLE

Har reparert bensintanken på mc`n mange ganger med araldit. Tanken var rustet fra innsiden, og når jeg tryna i skauen (XT 350) sprakk lakken

og bensinen piplet ut. Araldit holder i massavis :!: