Guest Runar Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Har en Om616 2,4L marinisert Mercedes motor i båten min. Yter 72 hester. Kunne trengt litt mer gamp og lurer på om 3,0 liters motor kan passe på giret(med adapterplate) som stå på den motoren jeg allerede har? Den motoren jeg har er en 1982 mod, og er vel w123 serien. Mariniser som ny. Hakket over 2,4 l i denne serien er vel 3 liter, er den femsylindret, evt effekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Har en Om616 2,4L marinisert Mercedes motor i båten min. Yter 72 hester. Kunne trengt litt mer gamp og lurer på om 3,0 liters motor kan passe på giret(med adapterplate) som stå på den motoren jeg allerede har? Den motoren jeg har er en 1982 mod, og er vel w123 serien. Mariniser som ny. Hakket over 2,4 l i denne serien er vel 3 liter, er den femsylindret, evt effekt? Hakket over er 5-syl, ja. 3,0 med 80/88 hk. Denne fås også med turbo og 121 / 125 hk. Uten turbo bør den fint tåle marinisering, men jeg er litt usikker på hvor godt turbomotoren vil ha av det. (full pine over lang tid ad gangen er noe ganske annet enn å akselerere 0-100, og deretter cruise avgårde) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts