FrodeS Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 @Arne : Nå kommer jeg og tar'ei ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Haha.... Egentlig ett gammelt bilde. Står nu på 615000. M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 btw litt artig att vi har tatt bildet i omtrent samme hastigheten, og ser ut til å ha noelunde lik motorsetting.... M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 ha ha Morten, du har bedre oljetrykk ! ehhh - kald motor eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneT Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Er visst ny diskusjon på freaken om disse strekene igjen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Er visst ny diskusjon på freaken om disse strekene igjen.... I-II-III -strekene er nå ikke noe å diskutere, de er topp hastighet i respektive gear. Den der mellom 50 og 60 derimot er vel aldri blitt helt avgjort. Frode: Som jeg sa, så lenge du kjører 20km/h saktere enn meg kan du jo ikke nå meg igjen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 På min W124 86 mod 300E når jeg kommer opp i 45-50 km/t ca og drar på, så kjenner jeg et HERLIG sug i magen... Kanskje det er OVERHENGENDE fare for at du raser blokka med å bevege deg opp i dette området i første gir? Uansett - som 300TDT sier - strekene I-II-III markerer turtalls-sperra.... Du kommer ikke høyere på respektive gir - for 300E`n sin del går disse på: I => 64 km/t II => 113 km/t III => 184 km/t (de påfølgende er da ikke merket opp) IV => 220 km/t V => 240 km/t + Bilen er testet i benk på 240 km/t => maks ble ikke tatt ut da.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted September 11, 2006 Author Share Posted September 11, 2006 ha ha Morten, du har bedre oljetrykk ! ehhh - kald motor eller ? Vi vet ikke hvor mye turtall han har, da. Jeg går og venter på nytt oljefilter. Jeg syns trykket er i laveste laget. Sist jeg bytta olje oppdaget jeg ikke at jeg var tom for filter før olja var tappet av. @Arne : vi får se om et drøyt års tid, da Vi har mer motorvei her nede, vettu! Stemmer det at du ikke har heeeelt fullt oljetrykk på bildet ditt? Min går såvidt over 3 før den stopper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 @Arne : vi får se om et drøyt års tid, da Vi har mer motorvei her nede, vettu! Stemmer det at du ikke har heeeelt fullt oljetrykk på bildet ditt? Min går såvidt over 3 før den stopper. Jadajada, jeg vet. Det som har mer å si enn motorveien er nok at jeg må skru gipsplater mens du kan ligge i 110 og samle km. Oljetrykk? Hva er det? Alt over 1bar er bra sier jeg... Kanskje var den akkurat droppet litt ned. Hadde jo knapt over tomgangsturtall da jeg tok bildet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Bilen er testet i benk på 240 km/t => maks ble ikke tatt ut da.... Kan noen forklare meg hvordan man tester en bil i benk i 240km/h? Må da være en jævla svær benk - som simulerer luftmotstanden også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Vi vet ikke hvor mye turtall han har, da. Jeg går og venter på nytt oljefilter. Jeg syns trykket er i laveste laget. Sist jeg bytta olje oppdaget jeg ikke at jeg var tom for filter før olja var tappet av. Stemmer det at du ikke har heeeelt fullt oljetrykk på bildet ditt? Min går såvidt over 3 før den stopper. Var i en tomgangsbakke på Hadeland en plass bildet blei tatt. Tror ikj eg hadde noe gasspådrag. Husker ik turtallet, men sikkert rundt 1500. Stiger til 3 med en gang jeg gir på ja, stopper i nåla på 3 tallet! Men som sagt i en annen tråd, så er ik disse målerne så veeldig nøyaktige! M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Kan noen forklare meg hvordan man tester en bil i benk i 240km/h? Må da være en jævla svær benk - som simulerer luftmotstanden også? Dyno, dvs bakhula står på trommel.... ingen simulering av luftmotstand, er kun for sjekk av effekt i motor...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Henriksen Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Kan noen forklare meg hvordan man tester en bil i benk i 240km/h? Må da være en jævla svær benk - som simulerer luftmotstanden også? Dyno, dvs bakhula står på trommel.... ingen simulering av luftmotstand, er kun for sjekk av effekt i motor...... Jadajada - men da tester du ikke bilen i benk i 240km/h, da kjører du bakhjulene i en hastighet som tilsvarer 240km/h (og måler effekten av motoren). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Oi da, beklager at jeg ordla meg litt feill, og lagde et grunnlag for å kunne spikke MASSE fliser....!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Mil etter mil..... M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Rekner snart med å se bilen og interiøret i en egen tråd i "medlemmenes biler"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 HØH? Hvem har postet denne? Her er noe muffens! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Visste du ikke om denne?? Artig!! hihi :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MortenE Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 EHHH NEI!!!!!!???????? Dette var ett innlegg på "400" tråden, så har en "moderator" vært inne å fjernet den, og laget det som en egen tråd med mitt navn........... E vel ik vits å poste her hvis innleggene blir flyttet sånn uten videre? Er det vits i brukernavn og passord, hvis det kan lages tråder i andres navn? M. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted November 9, 2006 Share Posted November 9, 2006 Ja, du sier noe her Morten. Her er det noe SNUSK!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted November 10, 2006 Share Posted November 10, 2006 Jeg ser i loggen at det var FrodeS som delte de, og han hadde sikkert en grunn til det. Jeg tok og satte emnene sammen igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted November 10, 2006 Author Share Posted November 10, 2006 Jeg ser i loggen at det var FrodeS som delte de, og han hadde sikkert en grunn til det. Jeg tok og satte emnene sammen igjen Var ikke noe annet enn at Morten kunne lage en EGEN tråd om SIN bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Noen kortere ?? 12.8 km Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Gratla med ny bil Thomas, hvordan føles det.?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Nygård Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Gratla med ny bil Thomas, hvordan føles det.?? Vel... når jeg kjørte ut porten på Bos, så falt vel verdien en god del tusenlapper, men denne bilen har vi tenkt å ha en stund, så det er vel ikke så veldig farlig. Veldig gøy med ny bil. Første gangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.