Jump to content

400

FrodeS

Recommended Posts

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

På min W124 86 mod 300E når jeg kommer opp i 45-50 km/t ca og drar på, så kjenner jeg et HERLIG sug i magen... Kanskje det er OVERHENGENDE fare for at du raser blokka med å bevege deg opp i dette området i første gir?   :lol:

Uansett - som 300TDT sier - strekene I-II-III markerer turtalls-sperra.... Du kommer ikke høyere på respektive gir - for 300E`n sin del går disse på:

I => 64 km/t

II => 113 km/t

III => 184 km/t

(de påfølgende er da ikke merket opp)

IV => 220 km/t

V => 240 km/t +

Bilen er testet i benk på 240 km/t => maks ble ikke tatt ut da....

ha ha Morten, du har bedre oljetrykk !

ehhh - kald motor eller ?

Vi vet ikke hvor mye turtall han har, da. Jeg går og venter på nytt oljefilter. Jeg syns trykket er i laveste laget. Sist jeg bytta olje oppdaget jeg ikke at jeg var tom for filter før olja var tappet av.

@Arne : vi får se om et drøyt års tid, da :-) Vi har mer motorvei her nede, vettu!

Stemmer det at du ikke har heeeelt fullt oljetrykk på bildet ditt? Min går såvidt over 3 før den stopper.

@Arne : vi får se om et drøyt års tid, da :-) Vi har mer motorvei her nede, vettu!

Stemmer det at du ikke har heeeelt fullt oljetrykk på bildet ditt? Min går såvidt over 3 før den stopper.

Jadajada, jeg vet. Det som har mer å si enn motorveien er nok at jeg må skru gipsplater mens du kan ligge i 110 og samle km.  :P

Oljetrykk? Hva er det? Alt over 1bar er bra sier jeg... 8)

Kanskje var den akkurat droppet litt ned. Hadde jo knapt over tomgangsturtall da jeg tok bildet.

Vi vet ikke hvor mye turtall han har, da. Jeg går og venter på nytt oljefilter. Jeg syns trykket er i laveste laget. Sist jeg bytta olje oppdaget jeg ikke at jeg var tom for filter før olja var tappet av.

Var i en tomgangsbakke på Hadeland en plass bildet blei tatt. Tror ikj eg hadde noe gasspådrag. Husker ik turtallet, men sikkert rundt 1500.

Stiger til 3 med en gang jeg gir på ja, stopper i nåla på 3 tallet!

Men som sagt i en annen tråd, så er ik disse målerne så veeldig nøyaktige!

M.

Kan noen forklare meg hvordan man tester en bil i benk i 240km/h?

Må da være en jævla svær benk - som simulerer luftmotstanden også?

Dyno, dvs bakhula står på trommel.... ingen simulering av luftmotstand, er kun for sjekk av effekt i motor...... :lol:

Kan noen forklare meg hvordan man tester en bil i benk i 240km/h?

Må da være en jævla svær benk - som simulerer luftmotstanden også?

Dyno, dvs bakhula står på trommel.... ingen simulering av luftmotstand, er kun for sjekk av effekt i motor......

Jadajada - men da tester du ikke bilen i benk i 240km/h, da kjører du bakhjulene i en hastighet som tilsvarer 240km/h (og måler effekten av motoren).

• 1 month later...

EHHH NEI!!!!!!????????

Dette var ett innlegg på "400" tråden, så har en "moderator" vært inne å fjernet den, og laget det som en egen tråd med mitt navn...........

E vel ik vits å poste her hvis innleggene blir flyttet sånn uten videre?

Er det vits i brukernavn og passord, hvis det kan lages tråder i andres navn?

M.

• 3 months later...