Kongsvingerm@nn Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Har handla meg en særdeles strøken W 210 E 200 avantgarde 1999 modell med kun 74000 km på telleren, men som nylig w 124 eier, er denne bilmodellen, litt ukjent for meg når det gjelder tekniske ting. Hvor mange Hk har denne toliters motoren ? Leveres bilen med Xenon lys som standard, når jeg setter på hovedlyset så tennes lyset med ett blaff, og det lyser akkurat som Xenon, men lurer på om det er såkalte cool Blue pærer, litt usikker på det. finnes det oljefilter på automatkassa på denne typen bil ? W 124 hadde filter på automatkassa. Hvor lange er serviceintervallene på denne biltypen? Hva omfatter en A og B service ? Er avantgarde en sportsutgave, med stivere dempere og fjærer? Hva er ca bensinforbruk, på by og landeveiskjøring ? hvor sitter startbatteriet ? Hvordan resettes serviceindikatoren ? Takker for gode svar ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Står litt om tekniske ting på denne siden. http://mb.braingears.com/ Trykk på det som omhandler 210. Batteriet ditt sitter under baksete,på høyre side. Ja, det er filter på automatkassen din.Sitter inni kassa,som på 124. Hvis du har orginale Xenon lykter,så skal du ha automatisk nivåregulering av disse og lyktespyler anlegg.Hvis du titter inni lykta,å ser på pære,så ser du fort om det er xenon eller ikke.Er det xenon,så er det en tykk kabel til pæra.Ikke en kladd med flere ledninger på,som det er på vanlige pærer. Avantgarde er vel en mere sportslig utgave.Lavere og litt stivere.Annen grill og andre detaljer utvendig og innvendig. Ang. service,så står det i innstruksjonsboka om dette. Hvis du går inn på denne siden: http://www.mercefreaken.com/ å trykker på link til modellene på venste side,så finner du alle data om forbruk,hk,vekt osv. Håper dette hjalp deg litt på vei. Grattis med ny bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Avantgarde har vel xenon som standard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Avantgarde har vel xenon som standard. Har det vært det på alle årsmodeller? Trodde det ble standard etter faceliften jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 Avantgarde har vel xenon som standard. Har det vært det på alle årsmodeller? Trodde det ble standard etter faceliften jeg. Har alltid trodd det var både før og etter faceliften, men det er det sikkert noen andre som kan svare helt sikkert på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 ahh så det er der alle tjuvene finner ut hvilke biler dem skal stjele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Madsen Posted September 7, 2006 Share Posted September 7, 2006 hehe ble bare så overrasket over hvor genialt det er... Kom på siden min, legg inn info som sier nøyaktig hva slags bil du har, så sender jeg det på mail til deg... etter att du har lagt inn navn, adr og når du er bortreist på ferie... (og bilen står hjemme) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts