loui Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Jeg må skifte tennings lås på min 1992 500SL til helgen og lurer på om det er noen der ute som har gjort dette før som kan komme med noen tips ?. jeg kan vri nøkkelen til posisjon 1 heldigvis og har bestilt tennings lås samt nøkkel. har funnet informasjon om hvordan jeg skal skru hele sammenstillingen ut men sliter med de neste punktene Hvordan får jeg av kappen som dekker tennings sylinderen? Trenger man noe spesial verktøy for å få ut tennings sylinderen? Quote
FredrikE300D Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Er R129 ikke langt unna 124? SKal være temmelig likt som på W123. Quote
loui Posted August 12, 2014 Author Posted August 12, 2014 Takk for svaret. viss det er så enkelt så blir jeg glad Quote
OlaNormann Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Er ikke helt enig. Mener det er langt fra likt. Mer lik w210 hvis man skal sammenligne. Mange sier tenningslås til både rattlås, låsesylinder og el delen. Det du skal være klar over på SL er at hvis du vrir på rattlåsen mens den er ute så må den skiftes. Quote
loui Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 Var hos BOS forus for å hente tennings låsen min i dag og fikk snakke med en mekanikker der og veien videre er. Skru ut hele sammenstillingen med nøkkelen i posisjon 2 Slipe et hull i beskyttelses hylse som ligger på utsiden av tennings låsen for å komme til en fjær som må trykkes ned. Da kan en fjerne beskyttelses hylsen. Sette nøkkelen i posisjon 2 og sette inn en ca2mm tykk pinne i sporet på siden av låsen. Da er det bare til å dra ut selve tennings låsen . For å montere ny lås er det bare til å gjøre hele prosessen på ny men i motsatt rekkefølge men husk å kjøpe ny beskyttelses hylse. Quote
Recommended Posts