stejp Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Jeg har en C200 CDI 2002 manuell med en veldig løs girspake. Selv i gir så har spaken kanskje opp til 5cm vandring alle retninger. Det er ikke noe problem å gire, men det er likevel ikke optimalt. Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med dette å muligens kunne ha hjulpet meg? Quote
Tor Anton Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 kun spaken eller hele mekanismen??? Det er en foring på stagget(frem og tilbake på spaken),men sidelengs er det en vaier, hvis det er som på 6tr.man på bensinmotoren. Du bør under bilen å sjekke dette, mistenger du "girkula" så kan du fjerne litt av midtkonsollen å sjekke. Quote
stejp Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 http://youtu.be/PpmPKPgWDO8 Her kan du se hvordan det er. Quote
Tor Anton Posted August 24, 2014 Posted August 24, 2014 sjekket på min å jeg kan kansje bevege spaken intil 2cm sidelengs da den står i gir. Som sagt så er det bare å løfte opp mansjetten å sjekke på oversiden å se fra undersiden om foringene er def. Kan jo hende fjøra under mansjetten har røket å. Er en slik ting du bare må sjekke som ikke evt. fikser seg av seg selv. Quote
Recommended Posts