sirop Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Hei, Har kjørecomputere tendens til å vise for høyt eller for lavt forbruk etter chiptrimming? Grunnen til at jeg spør er at jeg synes computeren min viser litt mye..? på bykjøring ligger den rundt 0,8 og på langkjøring får jeg presset den ned mot 0,55. Det er snakk om en liten w203 C200 CDI sedan her.. Quote
OlaNormann Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 De skal virke på samme måte som før. For du tenker på software program? De med "boks trimming" vil ikke vise riktig. Quote
Beckern Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 De med boks trimming jukser med trykkavlesing og lurer systemet til å skru opp trykket. Forbruk beregnes ut fra avlest trykk. Så med høyere virkelig trykk enn avlest forbruker man mer enn beregnet. Quote
sirop Posted August 13, 2014 Author Posted August 13, 2014 Takk for svar. Min er forøvrig reprogramert. Quote
Recommended Posts