Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har da en w210 E220 CDI 2000 modell som jeg har plagdes med fra dag 1 da jeg kjøpte den.

Problemet er at den rister noe voldsomt på tomgang. Det være seg om den står i D, N, R eller P

Ristingen oppsto ca 1 uke etter at jeg fikk bytta multireim. Reimstrammeren rister litt den også.

Den ryker litt blått når den er kald.

Motorfester foran og bak er byttet

Ved ca 60, 80 og 100 km/t og opp, så rister bilen og motorlyden er noe hard ved pådrag. Dunkende på en måte.

Slipper jeg gassen så maler den mykt. Ristingen er der om motoren er kald eller varm.

Drivstofforbruket er gått opp pittelitt, men bilen er sprek. Ingen reduksjon i aksellerasjon.

Den er chippet med Drakebox II av forrige eier. Skal visstnok yte ca 170HK

Girkassen skulle hatt oljeskift og flushing for ca 15000 km siden

Vedlagt er det to videoer som viser vibrasjonen ute og inne.

Spørsmålene er:

1. Kan det være reimstrammeren til multireima som tar kveld? Vet ikke når den var skiftet sist.

2. Kan det være at den ikke går på alle sylindrene? Ville den ikke da blitt treg?

3. Kan det være girkassen?

Posted

Motorfester? Jeg har hatt lignende vibrasjoner i min egen motor, da etter å ha hatt ut dyserør etc. Bilen gikk derfor ujevnt og ikke på alle sylindre hele tiden. Da hørte man jo at motoren gikk hardt og feiltente støtt.

Alt i alt mener jeg at slike ting kommer av to ting, ujevn gange på motor, eller ødelagte Motorfester.

Posted

Motorfestene er nettopp byttet. Ristingen og hard motorlyd oppsto før festene ble byttet.

mistenker dysene ja. Bytta 1 dyse (den fremste) i vinter med ei overhalt dyse.

har fått time hos Nordiesel i Tromsø på neste mandag for å få sjekka dysene. Håper ikke alle dysene må byttes. Kan bli grisedyrt.....

• 1 month later...
Posted

Da er problemet løst. Det viste seg at dyse nr 1, som jeg byttet i vinter (Kjøpt overhalt  fra ebay) ikke fungerte skikkelig. Det igjen førte til at de tre andre dysene måtte kompensere for den defekte dysa og vibrasjon oppsto. Dysen er bytta og vibrasjon i motoren borte.

Takk for innspill :)