Guest MBSL Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Som overskrift tilsier er det på tide å bytte glødepluggene på min Vito 112cdi, 2002 mod. Er det noen som har erfaringer, tips, advarsler gode banneord etc så setter jeg pris på det før jeg setter igang. Mvh Kenneth Helgesen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olav Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Sett det bort til et seriøst verksted, med fastpris. De sitter veldig kronglete til, og er lette å knekke. Et mercedesverksted skulle skifte mine på service, med det resultat at jeg måtte kjøre leiebil et par dager. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MBSL Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Da var jobben gjort, lærte ingen nye bannord... Vil påstå at dette var en enkel og grei jobb. Brukte en liten time på hele jobben da også inkludert skifte av glødekontroll modulen samt isolasjons testing av ledningene til pluggene. Kjørte motoren god og varm først (ca 90gr.) ingen av pluggene satt da fast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Hei, Glødelampen lyser også etter oppstart så da må vel jeg og bytte plugger. Må man fjerne cdi railen og injektorene for å komme til pluggene? Jeg har Vito 108cdi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 Da var det gjort, det ble til ett lite h...... den siste pluggen knakk. Måtte til å lage verktøy for å få den ut, sveiste en extrator på en gjengestang å boret hull i en liten aksling, så ble det ett godt slagutdrager verktøy(fint). Er det normalt eller hva skylles at det er fuktig i den ene kanalen? (se Bilder) Endte opp med å bruke 3timer på denne jobben, men etter test runden så var det verdt det motoren ble vanvittig mye bedre både på krefter å på lyd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 utdrageren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
myhre Posted May 4, 2014 Share Posted May 4, 2014 glødepluggen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts