Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg får ikke ac til å fungere. Jeg har satt inn en helt ny kompressor og fått fyllt gass på anlegget, men det konner bare varm/lunken luft ut av systemet.  Ved måling viser det seg at kompressor ikke får noe signal. Jeg satte 12 volt på kompressor, og da begynte den å kjøle. Det er en eller annen komponent som skal sende signal til kompressor som ikke fungerer.  Jeg kan ikke koble meg direkte til kompressor med strøm, for da vil trykket bli for høyt...  Er det noen som har et godt forslag til hvor jeg finner den snsoren eller delen som er gåen?  Bilen er en c 220 cdi fra 2001. 

Posted

Star-diagnose. Kan finne ut mye vha den.

Hvor holder du til?

Posted

Jeg får ikke ac til å fungere. Jeg har satt inn en helt ny kompressor og fått fyllt gass på anlegget, men det konner bare varm/lunken luft ut av systemet.  Ved måling viser det seg at kompressor ikke får noe signal. Jeg satte 12 volt på kompressor, og da begynte den å kjøle. Det er en eller annen komponent som skal sende signal til kompressor som ikke fungerer.  Jeg kan ikke koble meg direkte til kompressor med strøm, for da vil trykket bli for høyt...  Er det noen som har et godt forslag til hvor jeg finner den snsoren eller delen som er gåen?  Bilen er en c 220 cdi fra 2001.

Det er vel store muligheter for at du har klimaunit med knapper, eller har du den gamle typen med hjul som du velger grader og hvor du vil ha luftstrømmen i bilen? Hvis du har den elektroniske typen (med knappevalg) er jo denne uniten en liten datamaskin i seg selv,dvs at den lagrer feilkoder osv. Disse må eventuelt slettes. Det er ikke så nøye om du skjønner hva feilkodene betyr, men få slettet alle. Dette kan du gjøre selv. Som følg: varme/kuldejustering venstre side=helt ned på kaldt og høyre side opp på det varmeste! deretter holder du inne rest og econknappen likt. Da kommer feilkoder opp. For å slette disse holder du inne autoknappene (begge to på likt ) bla deg gjennom kode for kode og gjenta å holde inne begge autoknappene til koden forsvinner. Hvis du har en slik type klimaunit som jeg beskriver her, vil kompressor'n din normalt sett fyre, kan selvfølgelig være en sensor som er gåen, men hvert et forsøk.

Posted

Noen lignende måte for å slette feilkoder på w163?

Har ikke digital velger. Men en jeg velger varm/kald og en som bestemmer styrke og en som velger hvor luftstrømmen skal gå.

Posted

Betjeningen på klimaanlegg består av 4 vri-brytere og noen knapper under varmebrytere.  Jeg har prøvd med et sånt diagnoseverktøy, og fikk følgende feil : P1664-008 (electrical heater open)  p006-004 (CANfault. The databus is faulty)  P0600-008 Can fault. The transmitter is faulty). C1140  B34 (ESP brake preasure sensor) electrical fault, B1076 (fault in CAN communication with control unit N72/1,  B1020 component N70el. B15a8  component M2/15 (left and right footwell flaps actuator) is still blocked. B1650 fault in CAN communication with control unit DCM-FL. B1205 refrigiant pressure is too low (denne har jeg fikset med å fylle ny gass).

Jeg får heller ikke opp girvalg i displayet. Kan ikke velge mellom sport/winter, og ingen info fra girkasse.

Posted

Du skriver ikke hvilkne feil du har nå.

Du må slette alt og se hva du sitter igjen med i motorstyring og varmeapparat etter å ha testet systemet.

Blokkert footwell flap er stsndard feil på sprekt plastikk overføring.

Posted

Det jeg kan finne av feil med klimaanlegget, eller når jeg kjører diagnose på det, er at det kommer opp følgende:  Supply voltage 14,2 v, N70b1 (in car temperature sensor) 29 degree C,  N18b1 ( In car temperature sensor) 25 degreee C, B14 ( Ambient temperature display temperature sensor) 19 degree C,  B11/4 ( Coolant temperature sensor ) 75 degree C,  Neste ser jeg nesten ikke, men tror det står 10 A  ?  (nEevaporator temperature sensor ) 32 degree C,  B12/2 ( Refrigerant pressure and temperature sensor) 24 degree C, B 12/2 ( Refrigirant pressure and temperature sensor)  6 Bar,  Refrigerant compressor 70%,  M4/3 engine/AC electric suction fan 0 %, Compressor shut-off because of acceleration Inactive,  Compresssor shut-off with emergency-off function, Inactive, og Requiest for switcing on stationary heater, Inactive.  Dette er hva jeg kunne finne ut av det incar-software diagnoseprogrammet....    Software for girkasse finner jeg ingen diagnose på....