FrodeS Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Jeg kjenner at jeg har skikkelig lite lyst til å skrape ruter og sitte og hakke tenner inni bilen mens motoren jamerer og skriker og kakler etter oppstart i -10 c .. HVER dag.. HELE vinteren. Bilen min kunne fås med webasto, en Webasto DBW 46. Disse er ikke i produksjon lenger (har ikke vært på lenge), så det er bare overprisede, tvilsomme eksemplarer å komme over. Webasto ThermoTop derimot, den vrimler det av, og en ny, inkludert slanger, ledningsnett og slikt får man for en pen sum f.eks. på ebay.de. Bilen min har fullt av turbo og luftinntak på høyre side, så plassering av webasto er innunder spylervæsketanken bakerst, på venstre side i motorrommet. Jeg har fått bekreftet fra Kolberg og Caspary at også webasto thermotop kan monteres stående. Er det noen her som kan litt om webasto, og kan fortelle meg hvordan jeg går fram for å få montert det? spørsmål : Hvordan anslutte til diesel? Holder det å sette en T-kobling inn ved grovfilteret? Hvordan anslutte til bilens elektriske slik at varmeapparatet starter? Hvordan anslutte til bilens kjølesystem, slik at motoren varmes opp? og sikkert masse mer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts