Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei. Står litt fast her å ikke får igang bilen.

Jeg forlatte bilen med nykkelen i i en times tid, å når jeg kom tilbake får jeg bare vridd rundt tenningen men ingen startmotor går.

Er liv i instrumentene og radioen.

Noen som har peiling på dette ?

Mercedes 300TE 1994.

Håper på hurtig svar. For jeg kommer meg ikke noe plass.

Mvh jørgen

Posted

Har vært med på at man ikke får noe klikk i start motor selv ved at radio osv funker..

Hvor det var batteriet som var på sine siste dager. Så du kan jo prøve å en liten "jump start" hos noen.

Evt så er det start motor som kan være kaput.

Posted

Rart startmotoren skulle slutte å virke så brått.

Men får finne noen som kan jumpstarte.

Noen andre tips?

Hvilken startspærrer har disse bilene ?

Er vell ikke startspærre på disse hvis ikke det er ettermontert. Er ikke helt sikker på dette. Tror bilene som har original alarm så kan det vær at det er koblet opp mot dørlåsen eller noe lignende.

Får du sus i bensinpumpen?

Posted

Hvis den har IR fjernkontroll, og ikke nøkkelhull i førerdør så er det nok startsperre, den kobler ut starteren.

Kode 885.

Så sjekker du sikringene, husker ikke hvilke, men det står under lokket. Vri litt fram og tilbake på dem.

Det irrer etterhvert.

Kan hende den trenger å synkroniseres.

Pek på mottageren og trykk. Vri om tenningen innen 30 sek.

En annen variant er å låse opp passasjerdøren innen 30 sek.

Hvis alarmen kødder så er det ikke helt uvanlig visstnok:

http://www.benzworld.org/forums/w124-e-ce-d-td-class/1495824-how-disable-alarm-1993-w124.html

Har du en slik?

Posted

Er sån fjærn lås uten nøkkelhull i døren ja. Skal prøve dette med synkronisering. Så fort åver sikkringene, men skal gå over de på nytt.

Alarmen kødded sikkert bare fordi jeg prøvde å starte med dørene låst.

Posted

Du mener om jeg har det relet? Isåfall ingen anelse.

Bilen ble parkert på jobben for dagen, må prøve å finne ut mer i morgen,men er åpen for tips natten lang!

Takk så langt godtfolk :-)

Posted

Det jeg mente var en sånn alarm.

Men begynn med å rense sikringene for IR systemet og sett gjerne i nye. Så må du synkronisere.

Hvis ikke dette funker så må du se på startsperra.

Det releet bak instrumentene har du ihvertfall med IR og original alarm.

Ikke så innmari elegant løsning der med å kortslutte de pinnene sånn, men det funker jo.

Du har jo et par delebiler. Finn en plugg med 2 sånne tykke 4mm pinner og lodd dem sammen med en 5-6cm 1,5mm2 ledning.

Så setter du den i sokkelen bak instrumentet der hvor de 2 ledningene er tvunnet rundt pinnen. Da får du antagelig starta og får den hjem.

Så kan du finne ut hva det er som kødder...

Posted

Er ikke sikker på hvilken type alarm som er i.

men er ikke lengre stykket enn at jeg kan slepe bilen hjem imorgen.

så får begynne å se på ¨skitn¨ da..

sitter nå med 2x 124 serie som ikke starter, flått!

Posted

En kompis av meg kjøpte en gang en 190e med defekt startmotor som var slept i gang en del ganger..

Etter startmotor ble byttet ble det oppdaget at startkrans var voldtatt. Aner ikke om det var pga slept i gang eller ikke men.. Tror ikke de har noe godt av det..

Da ville jeg heller prøvd å satt direkte strøm på startmotor og egent forsyning på coilen som drar inn startmotoren til kransen.. Med en bryter selvfølgelig..

Posted

En kompis av meg kjøpte en gang en 190e med defekt startmotor som var slept i gang en del ganger..

Etter startmotor ble byttet ble det oppdaget at startkrans var voldtatt. Aner ikke om det var pga slept i gang eller ikke men.. Tror ikke de har noe godt av det..

Da ville jeg heller prøvd å satt direkte strøm på startmotor og egent forsyning på coilen som drar inn startmotoren til kransen.. Med en bryter selvfølgelig..

Det står konstantstrøm på en starter fra før. Når man kommer til punktet på nøkkelen at det er tid for start så får innslaget (coilen) strøm,  da vil dette koble sammen 2 punkter og startmotoren gå rundt. I samme øyeblikk vil starterdrevet (Bendiksen) gå fremover og innslag vil gå mot starterkransen.

At en bil blir slept gjør ingenting mot en starterkrans

Posted

Da var problemet funnet!

det var bryteren som sitter på girkassen som var defekt.

prøvde med en fra delebil å da startet den med en gang!

rart det ikke var ett hint om dette skulle skje. Bare parkerte bilen før jobb, så var den død når jeg skulle hjem.

Takker for tips å triks som dere har kommet med! gøy å lære noe nytt!