Jørgen F.J Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Hei. Står litt fast her å ikke får igang bilen. Jeg forlatte bilen med nykkelen i i en times tid, å når jeg kom tilbake får jeg bare vridd rundt tenningen men ingen startmotor går. Er liv i instrumentene og radioen. Noen som har peiling på dette ? Mercedes 300TE 1994. Håper på hurtig svar. For jeg kommer meg ikke noe plass. Mvh jørgen Quote
modzona Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Har vært med på at man ikke får noe klikk i start motor selv ved at radio osv funker.. Hvor det var batteriet som var på sine siste dager. Så du kan jo prøve å en liten "jump start" hos noen. Evt så er det start motor som kan være kaput. Quote
Jørgen F.J Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Rart startmotoren skulle slutte å virke så brått. Men får finne noen som kan jumpstarte. Noen andre tips? Hvilken startspærrer har disse bilene ? Quote
modzona Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Rart startmotoren skulle slutte å virke så brått. Men får finne noen som kan jumpstarte. Noen andre tips? Hvilken startspærrer har disse bilene ? Er vell ikke startspærre på disse hvis ikke det er ettermontert. Er ikke helt sikker på dette. Tror bilene som har original alarm så kan det vær at det er koblet opp mot dørlåsen eller noe lignende. Får du sus i bensinpumpen? Quote
Jørgen F.J Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Bensinpumpen går. Alarmen gikk forsåvidt også nettop men mye fikkling.. Quote
T-boy Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Hvis den har IR fjernkontroll, og ikke nøkkelhull i førerdør så er det nok startsperre, den kobler ut starteren. Kode 885. Så sjekker du sikringene, husker ikke hvilke, men det står under lokket. Vri litt fram og tilbake på dem. Det irrer etterhvert. Kan hende den trenger å synkroniseres. Pek på mottageren og trykk. Vri om tenningen innen 30 sek. En annen variant er å låse opp passasjerdøren innen 30 sek. Hvis alarmen kødder så er det ikke helt uvanlig visstnok: http://www.benzworld.org/forums/w124-e-ce-d-td-class/1495824-how-disable-alarm-1993-w124.html Har du en slik? Quote
Jørgen F.J Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Er sån fjærn lås uten nøkkelhull i døren ja. Skal prøve dette med synkronisering. Så fort åver sikkringene, men skal gå over de på nytt. Alarmen kødded sikkert bare fordi jeg prøvde å starte med dørene låst. Quote
Jørgen F.J Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Du mener om jeg har det relet? Isåfall ingen anelse. Bilen ble parkert på jobben for dagen, må prøve å finne ut mer i morgen,men er åpen for tips natten lang! Takk så langt godtfolk Quote
T-boy Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Det jeg mente var en sånn alarm. Men begynn med å rense sikringene for IR systemet og sett gjerne i nye. Så må du synkronisere. Hvis ikke dette funker så må du se på startsperra. Det releet bak instrumentene har du ihvertfall med IR og original alarm. Ikke så innmari elegant løsning der med å kortslutte de pinnene sånn, men det funker jo. Du har jo et par delebiler. Finn en plugg med 2 sånne tykke 4mm pinner og lodd dem sammen med en 5-6cm 1,5mm2 ledning. Så setter du den i sokkelen bak instrumentet der hvor de 2 ledningene er tvunnet rundt pinnen. Da får du antagelig starta og får den hjem. Så kan du finne ut hva det er som kødder... Quote
Jørgen F.J Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Er ikke sikker på hvilken type alarm som er i. men er ikke lengre stykket enn at jeg kan slepe bilen hjem imorgen. så får begynne å se på ¨skitn¨ da.. sitter nå med 2x 124 serie som ikke starter, flått! Quote
Marevan Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Om det er automat, så er det vel ikke så lurt å slepe? Quote
Stian. Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Hadde samme problem med gamle 220'n min, då bare låste eg opp og igjen bilen noen ganger med knappen på nøkkelen, da gikk startsperren av Quote
Marevan Posted August 8, 2014 Posted August 8, 2014 Samme her som stian på 280n min. Dama gjorde det for litt siden i butikken. Quote
Jørgen F.J Posted August 9, 2014 Author Posted August 9, 2014 Har prøvd å låst osv mange ganger, men nøtter ikke. Går vel fint å slepe automat når bilen står i naytral ? Quote
Marevan Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Det spørs hvordan oljepumpen funker. Trodde det var litt eldre varianter man kunne taue, men andre her inne kan mer om det enn meg. Quote
Eirik Tømmerås Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 Du kan vel slepe bilen opp til 5 mil. Det med gamle 124 var at du kan slepe de i gang. Quote
modzona Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 En kompis av meg kjøpte en gang en 190e med defekt startmotor som var slept i gang en del ganger.. Etter startmotor ble byttet ble det oppdaget at startkrans var voldtatt. Aner ikke om det var pga slept i gang eller ikke men.. Tror ikke de har noe godt av det.. Da ville jeg heller prøvd å satt direkte strøm på startmotor og egent forsyning på coilen som drar inn startmotoren til kransen.. Med en bryter selvfølgelig.. Quote
Toalmar Posted August 9, 2014 Posted August 9, 2014 En kompis av meg kjøpte en gang en 190e med defekt startmotor som var slept i gang en del ganger.. Etter startmotor ble byttet ble det oppdaget at startkrans var voldtatt. Aner ikke om det var pga slept i gang eller ikke men.. Tror ikke de har noe godt av det.. Da ville jeg heller prøvd å satt direkte strøm på startmotor og egent forsyning på coilen som drar inn startmotoren til kransen.. Med en bryter selvfølgelig.. Det står konstantstrøm på en starter fra før. Når man kommer til punktet på nøkkelen at det er tid for start så får innslaget (coilen) strøm, da vil dette koble sammen 2 punkter og startmotoren gå rundt. I samme øyeblikk vil starterdrevet (Bendiksen) gå fremover og innslag vil gå mot starterkransen. At en bil blir slept gjør ingenting mot en starterkrans Quote
Jørgen F.J Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 Hvilken funksjon var bryteren på girkassen ? Ryggelys og spærre for å ikke starte i gir? Startmotoren gikk når jeg lasket mellom noe der. Quote
Jørgen F.J Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 Da var problemet funnet! det var bryteren som sitter på girkassen som var defekt. prøvde med en fra delebil å da startet den med en gang! rart det ikke var ett hint om dette skulle skje. Bare parkerte bilen før jobb, så var den død når jeg skulle hjem. Takker for tips å triks som dere har kommet med! gøy å lære noe nytt! Quote
Toalmar Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Godt det løste seg, og takk for at noen skriver "LØST" i overskriften. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.