Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei! Hadde bare to enkle spørsmål.

Hvor mange gir har en 300E 1991 mod. 124W (Automat)

(Har en 230 nå (Automat), men vurderer å kjøpe en 300. Min 230 ligger på nesten 3000 omdreininger i 80.)

Bruker en 300 mye mer bensin enn en 230?

Håper på gode svar :D Takker på forhånd!

Posted

Hei.

Alle w124 automat har 722.3/4/5 kasser

3 og 4 er fire trins.  3 er brukt på 400/420 og 500. Er en kraftigste kassen.

4 er den mest brukte. Som du blant annet har.

5 ble levert på noen m104 motorer som ekstra utstyr og har 5 gir. Men er en svært dårlig kasse og ble ingen suksess.

E230 og E300 vil ligge utrulig nok på ca samme forbruk. Mener også at rpm skal være ca det samme i 80km/t. Men synes man det er høyt kan man alltids endre utvekslingen på diffen. Er ganske lett å få tak i brukte.

Posted

Teksten endret nå ja. Bra. ;)

Tilbake til trådstarter: nå er det en god stund siden jeg hadde 124 med motor (M103), men jeg mener å huske at jeg savnet et femtegir på den og. Mener den lå rundt 3000 rpm ved 100 km/t. Samme med siste 124en jeg hadde. En 220E.

Når det gjelder forbruk så er alt relativt, men ja en M103 vil nok bruke noe mer enn en M102 i samme karosseri og samme girkasse. Mine biler med M102 var begge sedan og lå fra 0.7 og oppover avhengig av kjørestil, formål (småkjøring med mer). M103 jeg hadde var i stasjonsvogn, og den lå på jevnt 0.95 på langkjøring i Norge. Småkjøring sjelden under 1.3.