Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal bytte tennplugger på min 124.030 - 1991. M103 motor. Hvilke merker (og typenr.) er best til denne motoren og hvilke merker må jeg holde meg unna.

Posted

Kjøp orginale plugger hos forhandler. Min erfaring er at M103 motoren er veldig kresen på pluggene. Tror jeg betalte 250kr for 6 stk sist gang. Synes bilen gikk jevnere og var lettere å starte med orginal plugger en med Bosch mer tilsynelatende riktige spessifikasjoner.

Posted

Hva er så originale plugger. Når jeg kjøpte bilen satt det DENSO i den. På MB verkstedet ble det skiftet til BOSH ved forrige skift. Denne gangen sier de at NGK er det de har! Forvirret! Ja! Men BOSH har fungert meget bra i snart 2 år.

Posted

Herlig med litt forvirring! Er det noen som har erfaring med plugger som IKKE fungerer på denne motoren! Noe en absolutt må holde seg unna.

Posted

Hvis det er et verksted som gjør jobben så er det bare å la dem sette i det de mener funker.. Oppdager du at det ikke er slik som de sier.. Er det jo bare å dra tilbake å si fix!  8)