Evarvik Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Heisann. Har en Mercedes ml320 amg 2001 model med ac. Problemet er at når jeg aktiveres ac knappen kommer lyset i knappen på, men kompressor og de to viftene foran motoren starter ikke og jeg får altså ikke kald luft inn i bilen. Systemet er sjekket og det er nok gass, de fant også en lekkasje rundt sirkulasjonspumpen som ble fikset og ordnet. Noen som har ideer? Quote
Bambus Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Hei. Har samme problem på min 2001 220 cdi. Jeg byttet kompressor, men det viser seg at det ikke kommer signal til kompressor, så den starter ikke. Quote
Bambus Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 Jeg fikk ny kompressor av bilselger. Nypris på kompressoren var 5300 kr. Hadde jeg måttet kjøpt den selv, så hadde jeg kjøpt en brukt, eller fått den fra polen via en kjenning. Brukt kompressor får man for 1000-2000, og ny i polen koster de vel et par tusen. Quote
Rudi Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 må inn med diagnose å lese av feilkoder, mye som kan kutte ut ac på bilene. nok med en feilkode på tempsensor så kutter det... Quote
FredrikE300D Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 Åssen ser klimapanelet ditt ut? Tenker at en billig og enkel OBDII leser vil gi de feilkoder som ligger i systemet. Da vil du få en pekepinn på hvor feil ligger. Quote
Rudi Posted September 7, 2014 Posted September 7, 2014 nå kan det vel tenkes at denne som er såpass gammel ikke har annet enn 38-pin, men uansett vil jeg tro at man ikke får annet enn motorkoder på en billig en, pleier som regel å begrense seg dit med de billige på mercedes... Quote
Recommended Posts