Ingvar Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Som tittel sier er jeg ute etter en W124 500E/E500. Om bilen er på norske skilter eller bare momset inn spiller ingen rolle. (Regner med denne blir flyttet til "Ønskes kjøpt", men regnet med den var mer synlig her til å begynne med.) Quote
Stein Arnestuen Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 WOW her var det mange som vil selge. Et raskt søk i Sverige og minst 7 stk til salgs. Skulle hatt adresse i Sverige gitt. Quote
Tor Anton Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 å handle i sverige er enkelt. selv så fant jeg en bil på blocket.se. ringte selger å avtalte kjøp. Han bodde ca 30min fra arlanda, å det tar ca 6timer for meg å kjøre en vei, så en sjekk på norwegian.no skrinla alle tanker om å kjøre begge veier. 995,- og 50min med fly var et røverkjøp så billett ble bestilt å eier skulle hente meg på flyplassen. På vei til gardermoen stoppet jeg innom SVV å tok med meg ett sett med dagsprøvekjennetegn. Mens jeg ventet på å stige ombord på flyet så forsikret jeg bilen på chassinummer hos mitt selskap. Da jeg landet i sverige så hentet selger meg der, vi drog hjem til han å skrev nødvendige papirer å jeg drog hjemover. På grensen inn til Norge betalte jeg MVA (dette kan gjøres på en lokalt tollkontor innen 2 dager også,men greit å være ferdig med det). Er bilen reg. i sverige kan du kjøre på disse skiltene i Norge i 30dager. Så å handle bil i Sverige var kjempeenkelt for meg ihvertfall. Tok meg drøye 12 timer å ha en fin bil + taxfree kvote på gården hjemme. Quote
Bjørn Nøvik Eide Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Har en E 500 1994 mod. Import fra Japan. Mulig jeg selger om jeg får "rett" pris. Momset inn. Ring meg om du er int. 90685991. Quote
Ingvar Posted August 12, 2014 Author Posted August 12, 2014 å handle i sverige er enkelt. selv så fant jeg en bil på blocket.se. ringte selger å avtalte kjøp. Han bodde ca 30min fra arlanda, å det tar ca 6timer for meg å kjøre en vei, så en sjekk på norwegian.no skrinla alle tanker om å kjøre begge veier. 995,- og 50min med fly var et røverkjøp så billett ble bestilt å eier skulle hente meg på flyplassen. På vei til gardermoen stoppet jeg innom SVV å tok med meg ett sett med dagsprøvekjennetegn. Mens jeg ventet på å stige ombord på flyet så forsikret jeg bilen på chassinummer hos mitt selskap. Da jeg landet i sverige så hentet selger meg der, vi drog hjem til han å skrev nødvendige papirer å jeg drog hjemover. På grensen inn til Norge betalte jeg MVA (dette kan gjøres på en lokalt tollkontor innen 2 dager også,men greit å være ferdig med det). Er bilen reg. i sverige kan du kjøre på disse skiltene i Norge i 30dager. Så å handle bil i Sverige var kjempeenkelt for meg ihvertfall. Tok meg drøye 12 timer å ha en fin bil + taxfree kvote på gården hjemme. Ja, er klar over at utvalget hos broderfolket er betraktelig bedre. Har fått tilsendt en del bilder, men når det veldig ofte viser sundrusta jekkfester forsvinner min interesse som dugg for solen...Hva måtte du forevise da du tollet bilen, kjøpekontrakt og svensk vognkort? Quote
Tor Anton Posted August 13, 2014 Posted August 13, 2014 viste kvittering fra selger og det svenske vognkortet Quote
Recommended Posts