Arne Solhaug Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Hei, tenkte jeg skulle få litt bedre varme i bilen til vinteren kommer. Ved siden av askebeger sitter det en bryter som jeg tror er til en type varme, noen som kan fortelle meg hvordan dette virker? Er det andre muligheter og få bedre varme i kupe ved kjøring? Har vurdert webasto men om det finnes andre måter eller kjente feil en kan se etter så takker jeg for svar. Arne Quote
Guest 1042 Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Bryter ved askebegeret er vel til en dieselbasert tilleggsvarmer. Om du sliter med lav temperatur på motor så er det kjent sak at termostater ryker fort på denne motortypen. Du har vel kanskje allerede sjekket denne? Quote
Arne Solhaug Posted August 6, 2014 Author Posted August 6, 2014 Har akkurat kjøpt den, selger sa den var kald om vinteren og varm om sommeren, det siste er fixet:) Quote
Guest 1042 Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Siden du har en bryter ved askebegeret så sitter det mest sannsynlig en webasto tilleggsvarmer i den. Er ikke uvanlig at disse slutter å fungere etter noen år. Spesielt ikle uvanlig dersom den har vært brukt som kjørevarmer og ikke parkeringsvarmer. Ofte kan det være en rimelig fix dersom man har kunnskap om disse og vet hvordan ebay fungerer. Ofte blir hele enheten bytta på verksted uten å se om det er mulig å fikse. Quote
janerik Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Vår varmer funker ikke så vis du har en liten oppskrift på og fikse en slik hadde det vært gull Quote
Recommended Posts