Jump to content

Recommended Posts

Posted

god kveld

hentet en 190DT i går og skulle prøve den i dag, men nøkkel ville ikke vris rundt og det endte med at jeg vrei den rundt med makt og fikk ut sylinderen til slutt. etter å ha vridd den med makt måtte jeg vri forbi hakk 1 for å føre utløserpinnene inn i sylinderen så jeg mistenker at jeg tok i litt for hardt og kan ha flytta på noe inni hele låsemekanismen. for den starter ikke ved å vri rundt den greia som sylinderen vrir rundt. tenninga går på og bilen gløder, men den prøver ikke å starte. alarmen gikk mange mens jeg vridde rundt sylinderen.

kan det være at sylinder og den kappen utenpå må være der for å starte disse facelift bilene ? på min forrige 87´190D 2,0 mener jeg at jeg kunne starte den med en skrutrekker inni der.

håper noen har noen tips, men skal prøve å få tak i ny sylinder og prøve hva den sier da.

Posted

Har selv 1994 124 bil, og den har fått byttet låsesylinder i tenninga av tidligere eier på verksted. Alarm er ikke aktiv og startsperre likeså(om det finnes noen form for det), kan det være noen sammenheng her(at det har blitt koblet ut ifm. låsebytte)?

Posted

fikk plutselig start på den, men det er veldig tilfeldig nå om den starter. dette er bare med en skrutrekker, så da trenger man vel ikke å ha nøkkelsylinder i.    men lurer på om jeg kan ha ødelagt hele den rattlås mekanismen, eller slått dårlig kontakt inni der  ? er disse like på alle w201 ? har en 190d jeg kan ta fra

en annen ting er at det lekker fra ene dysa, pumper opp litt luft/eksos der

Posted

hvis noen skulle lure, eller får samme problem så var det at jeg knakk den tappen bak på rattlåsmekanismen som går inn på brytern i bakant. da når jeg dro rundt sylinderen tok i den tak i brytern. dette skjedde da jeg vrei nøkkelen rundt med makt, så dette er ikke noe smart hvis noe har en nøkkel som er låst, da ville jeg heller prøvd å bore opp sylinderen.

tok rattlåsen fra en 190D 2,0 jeg har stående og det passet og nå starter bilen som vanlig.

man trenger ikke ha sylinder i eller den svarte kappa rundt for å starte.