Espen K Posted August 5, 2014 Posted August 5, 2014 Som tittelen sier så har en kammerat fått feilkode P1617 DFI Control module or not coded på sin 290 Turbodiesel W210. Jeg har vert inne å kikket med star men tydeligvis må dette legges inn manuelt da den tydeligvis er blank, dermed går det ikke å lese ut koden av den. For å legge inn ny kode må dette legges inn via HHT, det er forøvrig ikke noe problem men da trenger jeg koden. Denne metoden skal stå omtalt i "Parts Microfilm Group 54" "If it is not possible to read the code number, determine the vehicle version, refer to the Parts Microfilm Group 54 for the relevant code number and enter it manually with the HHT" Bilen ble kjøpt med denne feilen så hva tidligere eier har gjort er ukjent, bilen har forøvrig ikke turbotrykk da den går i nødmodus. Er det noen som kan være behjelpelig med å finne frem til hvordan dette skal utføres.. Quote
Espen K Posted August 8, 2014 Author Posted August 8, 2014 Er det ingen her som har tilgang eller kjenner til "Parts Microfilm Group 54" som det omtales her? Quote
Espen K Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Fant koden på epc og den ble godtatt, bilen går ikke i nødmodus lenger. Men det er fremdeles samme feilmelding. Noen som har noen ide? Kan det være at bilen er chippet? Det var to små chipper i hjernen som hadde håndskrift og tre ledninger som ikke så originale ut. Quote
Espen K Posted August 17, 2014 Author Posted August 17, 2014 Her er et bilde av hvordan hjerne ser ut, legg merke til de to småchippene oppe til venstre og det lille printkortet nede til høyre. Det er dette som får meg til å lure på om denne er chippet. Quote
Recommended Posts