jlkmk Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Heisann jeg får opp brake line wear som varsel på min W210. Jeg må nok skifte bremseklosser og sensor men spørsmålet mitt er: Er det sensor bak også eller er det bare foran? Hvis det bare er framme så er det nok der det trengs nye klosser. Quote
Thomas Madsen Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Heisann jeg får opp brake line wear som varsel på min W210. Jeg må nok skifte bremseklosser og sensor men spørsmålet mitt er: Er det sensor bak også eller er det bare foran? Hvis det bare er framme så er det nok der det trengs nye klosser. Foran og bak Quote
jlkmk Posted August 3, 2014 Author Posted August 3, 2014 Ok, takk for svar . Da må jeg nok sjekke både foran og bak, regner med at det kan være foran siden det er der bremsene sliter mest. Quote
Thomas Madsen Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Ok, takk for svar . Da må jeg nok sjekke både foran og bak, regner med at det kan være foran siden det er der bremsene sliter mest. Trolig, men kan like gjerne være bak hvis klossene f.eks sitter fast i så stempelet bare trykker på 1 av dem. Du kan jo se om det er foran hvis du skrur av vrir ut hjulet så kan du jo se igjennom kaliper om det er der.. Quote
Toalmar Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Jeg anbefaler deg å sjekke bremsene dine både foran og bak, husk det er viktig å ha bremser som virker. Det er en billig forsikring å vite at de er ok. Quote
Thomas Madsen Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Ok, takk for svar . Da må jeg nok sjekke både foran og bak, regner med at det kan være foran siden det er der bremsene sliter mest. Trolig, men kan like gjerne være bak hvis klossene f.eks sitter fast i så stempelet bare trykker på 1 av dem. Du kan jo se om det er foran hvis du skrur av vrir ut hjulet så kan du jo se igjennom kaliper om det er der.. Skulle stått "skrur av felgen", men tror du kan se slitasjen om du kommer innunder Uansett koster ikke klosser veldig mye, tar ca 30min å skifte foran og bak hvis du har ok garagejekk og f.eks muttertrekker.. Quote
Will Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Husk at dersom du har skiftet ett sett med bremseklosser på det settet med bremseskiver som står på nå, er det ikke unnsannynlig at skivene bør byttes også. Men det finner du ut med å måle tykkelsen på de. Tommelfingerregelen er iallefall 2 sett bremseklosser pr skive... Quote
Recommended Posts