Jump to content

8 ganger 17 toms felg på w 210 avangarde 1999 modell

Kongsvingerm@nn

Recommended Posts

Har nettopp kjøpt meg en 1999 modell E 200+ Avantgarde, som det standard er montert 215 55 16 avangarde felger på, men jeg har lyst og montere, mine 8 ganger 17 toms felger med 225 45 17 dekk på, disse felgene har jeg hatt på min w 124 serie, men lurer derfor på om disse passer W 210 serien, og om de er lovlige, i forhold til standard mål på 215 55 16 ? takker for svar

Helt greit det.Men sjekk hva innpresset er på orginal felgene og hva det er på dine 17".

Er som regel merket med ET og ett tall.Feks ET35.

ET kan ikke forandres mere enn +- 7,5mm pr side,hvis du skal holde deg innenfor det som er lovlig.

Jeg tror de passer. men du må kanskje ha bredere dekk. det er litt mindre hjul på w124.

Har en venn som har 18" felger fra en W210 på en W124. han måtte gå ned til 225 fra 235 dekk for at de ikke skulle stikke for langt ut. har selv 8" 225 40 18. 37 innpress.

Ring en merkeforhandler å spør om innpress og ha som passer til din bil. delelageret finner det på null sek. på pcen. Caro AS Bodø. 75 58 66 00

Kan bruke de 225 dekkene dine,for de er innenfor avviket som er lovlig,på +- 5%.

Men 235-45-17 er nesten likt som 215-55-16.Skiller bare 1mm i rulleomkrets.

Bruk opp 225 dekkene dine,så kjøper du 235 neste gang. :lol:

Tror din bil har orginalt ET 37. Du kan da bruke felger med ET30 til ET44.

Lavt tall på ET flytter felgen utover og høyt tall på ET flytter felgen innover.

Lykke til! 8)