Borkamo Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Hei. På forrige service byttet jeg olje og filter på aut kasse. Dette var på ca 190.000km. Bilen gearer fremdeles litt hardt mellom 1 og 2 gear, og nå på 205.000 service tok jeg opp dette med mekaniker. Han gav meg et tilsetningsstoff for å ha på aut kasse. Her kommer mitt problem..., hvor i huleste skal jeg fylle på? Ser at fremme på høyre side er det 2 rør som kommer opp, og minner om peilerør, men ingen av dem har peilestav... Noen som vet? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Nå kjenner jeg ikke 200 komp. men det vanlige er at påfyllingen er på v.side (sett forfra) ved torpedoveggen, lokk med rød låsemekanisme Quote
Borkamo Posted August 2, 2014 Author Posted August 2, 2014 Her er det to stk peilerør, til venstre for motor når man ser forfra og bakover. Den røde virket for meg logisk, men ser ut som det røret peker forover, og det kan jo ikke stemme...? Quote
Eirik Tømmerås Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Det fremste ser ut som oljepåfyllingen til girkassen, men du ser og lukter fort forskjellen på motor og girolje, du har ikke en oljesuger så du kan ta en liten prøve av oljen? Quote
Fredrik Strand Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Den med svart "kork" er til påfyllinga på girkasse. Den med rød topp er peilepinnehullet på motor der du kan bruke oljesuger. Quote
Recommended Posts