Jump to content

Recommended Posts

Posted

Når man evt bytter ut hele ledningsnettet med et nytt originalt ,- er man da garantert at dette nye ikke er av samme miljøhysterisk  kvalitet som det opprinnelige?  Har Mercedes-Benz tatt konsekvensen og kastet miljødriten og laget nye som tåler varme? Eller eksisterer driten i hyllene enda?

Om man skal kjøpe nytt så er det isåfall ikke aktuelt for meg å handle i Norge.. Tar heller en harrytur med ferga til Kiel og stikker innom sjappa der. Ingen problem å bestille i forkant (har sjekket).  :lol:  Men blir vel allikevel ikke "billig". Spørs om det er bedre å lage selv. Men så er spørsmålet: ledningene som fås kjøpt på diverse bilrekvisita; tåler de varme i disse miljøtider?  :shock:  Bare en tanke....  :lol: En bil som har rullet 88000, får man vel håpe har noenlunde fungerende nett enn så lenge.. Men har jo gjort meg tanken allikevel.

Posted

Hmm... Godt spørsmål.. Har vel mye å si hvor langt bilen har rullet med tanke på hvor mye varme det er blitt utsatt for ;) sikkert en del som har innspill på dette... Er vel ingen fasit :lol: . Kan være at det funker akkurat slik det skal nå.. Men hvis du går inn for å undersøke nærmere på kablene,- så kan det være nok til å bevege/avdekke isolasjon/lage overledning osv. Kanskje best å la det være med mindre man vil og har planer om å fikse..

Posted

Jeg tenkte på kvalitet på nytt også. Om det er samme som org, så er det jo en del km på det. Min har rullet 221000, så evnt nytt av samme kvalitet vil overleve bilen :)

Posted

De nye som man kjøper i dag er laget rundt 1999 og nyere. Altså etter de fant ut av hvor dårlige de var fra ca 92-96 på m104 og m119 motorene. Og dermed er kvaliteten mye bedre.

Første året altså 91 med m104 er ikke plaget. (tror ikke 4-sylinder motorene er plaget med dette)

Rundt 1999 var det en del som fikk byttet på garanti. Men ikke på nært alle.

De fleste ledningsnettene blir man ikke plaget med så lenge de får ligge i fred og man ikke er overivrig med motorvasken.

Personlig så hadde jeg ikke tort å kjørt en mb bil med disse motorene uten å ha forsikret meg om at det var byttet eller planlegge å bytte det selv. Men finner en papirbit ved tilkoblingen til hjernen med uke/år for produksjon.

Husk på at det ikke bare er varmen som tar knekken på disse alderdom alene er nok.

Posted

Første året altså 91 med m104 er ikke plaget. (tror ikke 4-sylinder motorene er plaget med dette)

Åjoda, M111 er absolutt plaget. Bare å se på isolasjonen nær plugger, den detter som regel av.

Ikke røsk for mye i ledningsnettet om man ikke har planer om å utbedre.