Paalig Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Hei, oppdaget idag at der jeg har parkert idet siste har det dukket opp en liten oljeflekk (tror jeg det er) . Noen som har noen mistanke om hvor det lekker fra, flekken ser ut til å komme litt innafor høyre forhjul Quote
Beckern Posted July 30, 2014 Posted July 30, 2014 Hei, oppdaget idag at der jeg har parkert idet siste har det dukket opp en liten oljeflekk (tror jeg det er) . Noen som har noen mistanke om hvor det lekker fra, flekken ser ut til å komme litt innafor høyre forhjul På 211 er oljekjøleren et svakt punkt. Den sitter gjemt bakenfor oljefilter, delvis under innsugsmanifold. En annen kilde er oljefanger tilknyttet veivhusventilasjonen. Antar at det er ganske likt 211 og der sligger den som integrert del av toppdeksel. Sistnevnte vil vel helst bare gi møkkete motor og bare et sjeldent drypp. Litt tilfeldig hvor det renner ut. Alt er dekket av plastdeksler og oljen kan renne langt vekk fra lekkasjen før den dukker opp på bakken. Er det oljekjøleren vil filten rundt bunnpannen være full av olje men det vil være delvis tørt på høyre side av motor/bunnpanne. Quote
Recommended Posts