Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et problem etter jeg byttet dyser. Skulle i utgangspunktet bare skifte tetteringer, men den gikk ikke rent etter det. Har nå skiftet alle 4 dysene, men ikke noe forskjell.

Har hatt av innsug + egr å renset dette, var bra kokset. Men ennå ingen forskjell.

Ryker en del både på tomgang og pådrag. Kommer en voldsom klakkelyd ved pådrag. Har sjekket det meste!

 

Hjelp?

Posted

Nei. Men var det samme med kun 1 ny dyse. Skal vel ikke gå så urent med 1 som ikke er programert inn.

 

Ser noen modeller trenger programmering og noen ikke.

Er en w211 e220cdi 03mod..

Og cdi 1, cdi 2, cdi 3... hva er hva?

Posted

Hvis det er ett annet nummer på den (de) dysa (dysene) du har skiftet så må det legges inn med diagnose. Hvis ikke så vil ikke motoren gå ordentlig etterpå.

Posted

Det står et nummer på hver dyse på commonrail motorer som skal legges inn med diagnosen. Hvis man setter inn en dyse som er veldig lik den som satt der, kan det være du ikke merker noe som helst. Har skjønt det sånn at det er forskellig karakteristikk på dysene og at det kan med ørsmå forskjeller blir store forskjeller pga det høye arbeidtrykket de har.

Men for all del, ingen skal tru at jeg har noe greie på diesel.  :lol:

Posted

Har hørt at dysene må programmeres etter facelift....

 

Tror dette er ganske standard med alle CDI motorene med Bosh dyser.

Tommern beksriver det helt rett.

Det er ikke snakk om å programere dysene i den forstand men å legge inn en offset slik at hjernen kan kompensere for forskjellig flow i dysene.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...