Guest Paul Posted August 28, 2003 Posted August 28, 2003 Bare litt info om den nye Becker navigasjonsplaten som (fremdeles) forventes å komme på markedet 3.kvartal 2003. Noe alle nye E-klasse eiere venter på i spenning tenker jeg... Europe 2003/2004 - 21 europeiske land: Andorra, Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Nederland, Irland, Italia, Liechtenstein, Luxembourg, Monaco, Norge, Portugal, San Marino, Sveits, Spania, Storbritannia, Sverige, Tyskland, Vatikanet og Østerrike. - 183.000 komplette by- og gateplaner, mer enn 290 millioner mennesker bor innenfor det digitaliserte området. - Husnummer regioner for 58% av befolkningen i Europa - Adresse input via postnummer er mulig for de fleste landene. - Over 530.000 spesielle destinasjoner fra ca. 50 kategorier (bensinstasjoner, hoteller, osv.) - RDS/TMC koder for dynamisk navigasjon på motorveier og andre større veier i Tyskland, Sveits, Nederland og Nord-Italia. - Informasjon om fartsgrenser på motorveiene i Europa vises på displayet (avhengig av modell på navigasjonsanlegget). - 2 CD'er. En nord CD som inneholder detaljert vegnett for Skandinavia, Benelux, Tyskland, Østerrike og Sveits, samt et generalisert vegnett for de andre landene. En syd CD som inneholder detaljert vegnett for Østerrike, Sveits, Italia, Frankrike, Spania, Portugal, Storbritannia, Irland, Liechtenstein, Monaco, Vatikanet og San Marino, samt et generalisert vegnett for de andre landene. CD-Rom'en er kompatibel med Becker navigationssystem Traffic Pro. Noe å glede seg til.... Quote
Guest Ronnie Westpold Posted August 28, 2003 Posted August 28, 2003 Kan det være nødvendig å snakke om dette før det kommer :gunfire: Gi meg beskjed med en gang du får tilgang Paul Venter i spenning Quote
Guest Johan Stub Posted August 28, 2003 Posted August 28, 2003 - 2 CD'er. En nord CD som inneholder detaljert vegnett for Skandinavia' date=' Benelux, Tyskland, Østerrike og Sveits, samt et generalisert vegnett for de andre landene. En syd CD som inneholder detaljert vegnett for Østerrike, Sveits, Italia, Frankrike, Spania, Portugal, Storbritannia, Irland, Liechtenstein, Monaco, Vatikanet og San Marino, samt et generalisert vegnett for de andre landene.[/quote']Skal bli interessant å se prisingsmodellen for dette, all den stund det koster ca. NOK 1.000,- pr. land i dagens system pluss NOK 1.000,- for CD'en med oversiktsdata for resten av europa... Lurer på om CD'er til Travelpilot (DX) går ned i pris? Quote
Guest Paul Posted August 28, 2003 Posted August 28, 2003 Skal bli interessant å se prisingsmodellen for dette' date=' all den stund det koster ca. NOK 1.000,- pr. land i dagens system pluss NOK 1.000,- for CD'en med oversiktsdata for resten av europa... Lurer på om CD'er til Travelpilot (DX) går ned i pris?[/quote'] ..om DX cd'en går ned i pris vet jeg ikke, men du trenger ikke å bekymre deg for Becker cd'en, Johan. Den vil ligge på en pris som gjør at MBE kan selge den til medlemmer for rundt 1600,-. Det er vel ikke værst for nesten hele Europa?! Quote
Guest Johan Stub Posted August 28, 2003 Posted August 28, 2003 Den vil ligge på en pris som gjør at MBE kan selge den til medlemmer for rundt 1600' date='-. Det er vel ikke værst for nesten hele Europa?! [/quote'] 1.600 for helle Europa er en spennende pris som er mye riktigere en dagens DX'priser tror jeg. Quote
Guest Paul Posted August 28, 2003 Posted August 28, 2003 CD-Rom'en er kompatibel med Becker navigationssystem Traffic Pro. Får føye til at den både er kompatibel med Becker Traffic Pro og med Becker DTM. Quote
Guest Johan Stub Posted August 28, 2003 Posted August 28, 2003 Jeg må tilstå at jeg lo mange ganger - lenge og vel hver gang av det å ha navigasjon i bilen. Fjollete er en god beskrivelse av hva jeg mente. Det var før jeg fikk det selv. Det er en FANTASTISK oppfinnelse jeg alltid skal ha i nye biler. Det eneste som iriterer meg er prisen på softwaren. Jeg forstår ikke at den skal være så dyr... Har set at det omsettes en del på http://www.ebay.de/ til langt hyggeligere priser. Quote
Alexander Posted August 29, 2003 Posted August 29, 2003 CD-Rom'en er kompatibel med Becker navigationssystem Traffic Pro. Får føye til at den både er kompatibel med Becker Traffic Pro og med Becker DTM. Det vil si APS 30 og APS 50 blant annet tenker jeg... Eller? Quote
Guest Thomas Kaarud Posted October 21, 2003 Posted October 21, 2003 Noe nytt om denne Paul? Og de modellene du nevner sier vel ikke folk flest stort, tar derfor opp spørsmålet fra Alexander - vil det si Audio 30 APS og 50 APS? Quote
Sven Håkon Posted October 21, 2003 Posted October 21, 2003 Jeg må tilstå at jeg lo mange ganger - lenge og vel hver gang av det å ha navigasjon i bilen. Fjollete er en god beskrivelse av hva jeg mente. Det var før jeg fikk det selv. Det er en FANTASTISK oppfinnelse jeg alltid skal ha i nye biler. Dette kan jeg også signere på! Fatter ikke hvordan jeg klarte meg uten før Ulempen med det er at en blir veldig bortskjemt og sliter med å orientere seg uten.. Steve (MBenzNL.com) og jeg kjørte i nærmere en time rundt og rundt på motorveiene utenfor Duisburg før vi fant riktig avkjørsel Quote
Thor-Egil Andersen Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Kartboka mi koster heldigvis litt mindre Og madammen er flink til å lese he he.... Er bare litt misunnelig på dere med NAVI tror jeg Quote
Guest Paul Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Noe nytt om denne Paul? Og de modellene du nevner sier vel ikke folk flest stort' date=' tar derfor opp spørsmålet fra Alexander - vil det si Audio 30 APS og 50 APS?[/quote'] Ja! Jeg glemte å komme innom denne tråden for å nevne det, men nå er Becker Traffic Pro og Becker DTM, samt Becker Traffic Pro High-Speed og Becker DTM High-Speed i salg. Foreløpig er Mobildata G.Myhren den eneste av våre forhandlere som har tatt inn disse cd'ene. Når det gjelder Audio 30 APS og 50 APS så må jeg nok en gang si at jeg ikke vet. Det eneste jeg har å lene meg på er hva Becker og Tele Atlas selv sier, som er at disse cd'ene er til ettermonterte Becker anlegg. Cd'er til integrerte anlegg som bruker Becker kommer ved årsskiftet. Det hadde imidlertid vært veldig gøy å prøve, så straks jeg har en test plate eller offisiell utgave eller.no fra Becker i hånden så kunne kanskje Ronnie eller noen med ny E-klasse eller andre med APS systemene det gjelder hjelpe meg med en liten test? Quote
Guest Ronnie Westpold Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Det er bare å gi meg beskjed når du har den Paul så stiller jeg opp. Quote
Guest Sverre Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Det har riktignok kommet en DVD-plate for COMMAND'en på 211, men den dekker kun østlandet (+ alle andre land i Europa da selvfølgelig.. ) og da heller ikke spesielt bra. Utrolig lite detaljer så fort man beveger seg utenfor Oslos bykjerne! - Når kan vi vente noe her? Årsskiftet det også?- Vil dataene på denne platen være mer detaljert? Quote
Guest Thomas Kaarud Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Det hadde imidlertid vært veldig gøy å prøve' date=' så straks jeg har en test plate eller offisiell utgave eller.no fra Becker i hånden så kunne kanskje Ronnie eller noen med ny E-klasse eller andre med APS systemene det gjelder hjelpe meg med en liten test.Det er bare å gi meg beskjed når du har den Paul så stiller jeg opp. ehh.... jeg har heller ikke noe imot å prøve på mitt Audio 30 APS anlegg... (sikle, sikle) Quote
Guest Paul Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 OK, dette gikk kjapt og nå har jeg en Becker test-CD for Traffic Pro & DTM i hendene. Jeg aner som sagt ikke om denne fungerer i en APS eller ikke, så det vil bli like spennende å prøve for meg. Antakelig så _er_ det som de sier, at denne kun er for ettermonterte Becker anlegg, men men... Jeg tar den med på mandagsmøtet nå førstkommende, den 27.oktober. Jeg vet at det er da vi skal til Berg's Automatservice, men er det sånn at vi skal møte opp hos Inge først? I såfall så kan jo de som er interessert forsøke å møte opp 15 min. før tiden så kan vi teste litt på forhånd. Angående den platen som finnes til Becker men som kun dekker Østlandet og ellers var litt dårlig som Sverre nevnte, så er nok det en plate fra Navtech. En konkurrent til Tele Atlas (og dermed oss i MapSolutions). Vi har allerede hatt full dekning på Norge i 2 år nå, mens Navtech tidligst kommer til å ha hele Norge til neste år vil jeg tro. Da sier det seg selv at Tele Atlas sine produkter for Norge er mer 'satt' og vil være bedre i en stund fremover ihvertfall... men Navtech gjør det skarpt i f.eks. Danmark så de kommer nok for fullt de også når de får etablert seg her (de holder på å starte opp en avdeling for Norge nå). Forskjellene er stort sett at Navtech satser kun på å være oppdatert i byene, men holder en litt lavere pris. Mens Tele Atlas tar litt mer betalt for sine produkter, men har til gjengjeld oppdateringer på vegnett og informasjon også utenfor byene. Jaja, nok 'reklame' for idag... Quote
Guest Ronnie Westpold Posted October 22, 2003 Posted October 22, 2003 Jeg kommer helt klart litt før på mandag Quote
Guest Strøm Posted October 24, 2003 Posted October 24, 2003 Tror jeg ville vært forsiktig med å putte en Becker-CD inn i en APS-radio. Mener å ha lest et sted at BIOS oppdateres automatisk når ny kartplate settes inn, og Becker er IKKE kompatibel med APS30/50. Ødelagt apparat kan bli resultatet.... Thomas (som nylig har fått kart til sin APS4) Quote
Guest Thomas Kaarud Posted October 24, 2003 Posted October 24, 2003 Regner med at oppdateringsprogrammet sjekker firmware versjon, slik at den vet om den skal oppdatere eller ikke. Dermed er nok ikke det noe problem, becker sofwaren burde "skjønne" at den ikke skal oppdatere en APS om den ikke er kompatibel. Quote
Alexander Posted October 24, 2003 Posted October 24, 2003 Tror jeg ville vært forsiktig med å putte en Becker-CD inn i en APS-radio. Mener å ha lest et sted at BIOS oppdateres automatisk når ny kartplate settes inn' date=' og Becker er IKKE kompatibel med APS30/50. Ødelagt apparat kan bli resultatet.... Thomas (som nylig har fått kart til sin APS4) [/quote'] Travel Pilot DX plater ødela i hvert fall ikke APS 50 systemet selv om de ikke fungerte... Men det er mulig den ikke klarte å lese de en gang... Quote
Guest Thomas Kaarud Posted October 27, 2003 Posted October 27, 2003 Jeg håper vi får en rask tilbakemelding på eksperimentet i kveld.... Quote
Guest Ronnie Westpold Posted October 28, 2003 Posted October 28, 2003 Hei Thomas. Den cd`n Paul hadde med funket ikke på min bil ihvertfall. Passer sikkert på ettermonterete systemer men ikke det som er levert fra fabrikk Bare å vente til nyttår Quote
Guest Thomas Kaarud Posted October 28, 2003 Posted October 28, 2003 :wall: Jaja, vi får vel vente da og håpe at Norge er med på versjon 7. Jeg har spurt DaimlerChrysler AG, Becker, TeleAtlas.... ingen vet noen ting. Anlegget ditt, er det Audio 30 APS? Quote
Guest Thomas Kaarud Posted October 28, 2003 Posted October 28, 2003 OK, benytter de samme plater? Paul, kan du være behjelpelig med litt oppklaring i forskjellige systemer her? Dette virker jo som det glade vanvidd og totale kaos.... BETA / VHS eller DVD -r / +r / ram er ingenting i forhold... For ordens skyld... jeg har Audio 30 APS.... Quote
Recommended Posts