Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

I min Mercedes 300TE 4-matic, 1994 mod er det lite luft som kommer når apparatet står på fult. Værtfallye mindre enn min C124.

Og så snart det kommer litt regn i lufta dekkes frontruten med dugg, og klaret bare å holde halve vinduet duggfritt.(fra nede og opp til midten ca)

Det jeg lurer på er om noen som har vært borti lignende på disse bilene?

Mens jeg har en tråd her kan jeg vel spørre om jeg kan kjøre samme automatgirolje på 4-matic kassen som automaten på Coupe'n. Begge 4 trinns.

Håper litt på svar, planlagt biltur på onsdagen, å er litt kjipt å må svinge ut for å tørke dugg hvis det regner.

Mvh

Jørgen

Posted

Disse skal skiftes minst hvert år, så det er vel bare å kjøpe nye. Våte filter forklarer i alle fall dugginga

Okei, det dugger jo ikke når det er sol som nå, men filtrene var våte... kan jo være når det blir fuktig nok i lufta at det skjer noe..

Tips til hvor å bestille nye? evt. delenr ?

Posted

Kjøpes de fleste steder hvor man kan kjøpe slitedeler. Hella, meca, mekonomen, mb, osv

Reg nummer bør holde for å finne nye

Hvorfor de var våte, må du fysisk se om du finner noen forklaring på. Sjekk drenering på luftinntaket at det ikke er tett der med løv og drit. Husker ikke i farta hvordan det er på 124, men sjekk så finner du