Jørgen F.J Posted July 28, 2014 Posted July 28, 2014 Hei! I min Mercedes 300TE 4-matic, 1994 mod er det lite luft som kommer når apparatet står på fult. Værtfallye mindre enn min C124. Og så snart det kommer litt regn i lufta dekkes frontruten med dugg, og klaret bare å holde halve vinduet duggfritt.(fra nede og opp til midten ca) Det jeg lurer på er om noen som har vært borti lignende på disse bilene? Mens jeg har en tråd her kan jeg vel spørre om jeg kan kjøre samme automatgirolje på 4-matic kassen som automaten på Coupe'n. Begge 4 trinns. Håper litt på svar, planlagt biltur på onsdagen, å er litt kjipt å må svinge ut for å tørke dugg hvis det regner. Mvh Jørgen Quote
modzona Posted July 29, 2014 Posted July 29, 2014 Sjekket om det er kupe filter på bilen og om det trengs å byttes ? Quote
Jørgen F.J Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 Vell, kan ikke påstå å sjekket det næi, hvor pleier jeg å finne disse? Quote
Jørgen F.J Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 Under pussemekanismen! Se her Takker for svar Skal undersøke der ! Noen som vet om det brukes samme girolje på disse ? Quote
Jørgen F.J Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 Tok ut begge filtrene og prøvde, ble litt mer luft, men på langt nær det som den andre bilen min har. filtrene var våte, er dette normalt ? Quote
tommern57 Posted July 29, 2014 Posted July 29, 2014 Disse skal skiftes minst hvert år, så det er vel bare å kjøpe nye. Våte filter forklarer i alle fall dugginga Quote
Jørgen F.J Posted July 29, 2014 Author Posted July 29, 2014 Disse skal skiftes minst hvert år, så det er vel bare å kjøpe nye. Våte filter forklarer i alle fall dugginga Okei, det dugger jo ikke når det er sol som nå, men filtrene var våte... kan jo være når det blir fuktig nok i lufta at det skjer noe.. Tips til hvor å bestille nye? evt. delenr ? Quote
tommern57 Posted July 29, 2014 Posted July 29, 2014 Kjøpes de fleste steder hvor man kan kjøpe slitedeler. Hella, meca, mekonomen, mb, osv Reg nummer bør holde for å finne nye Hvorfor de var våte, må du fysisk se om du finner noen forklaring på. Sjekk drenering på luftinntaket at det ikke er tett der med løv og drit. Husker ikke i farta hvordan det er på 124, men sjekk så finner du Quote
Recommended Posts