Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har litt trøbbel med fargekoden på bilen. Jeg leser at 199 er noe svart, mens jeg synes bilen min er mørkegrå.

Platen i motorrommet sier 199, og jeg har ikke sett noen klare tegn på at den skal være omlakkert.

Hva tror dere? Har bilen 199?

ABv72.jpg

0JE95.jpg

bCe4R.jpg

Posted

99% sikker på at det er 199.

Er noe sånt som 6 forskjellige nyanser av fargen, så kan være store forskjeller.

Posted

Er ikke 99% sikker da. Er egentlig 100%. ;) 199 blauschwartz metallic.

Kan forøvrig oppleve at bilen kan se ut som den er mørkegrå, mørkeblå, blåsvart eller svart avhengig av lyset.

Posted

Er ikke 99% sikker da. Er egentlig 100%. ;) 199 blauschwartz metallic.

Kan forøvrig oppleve at bilen kan se ut som den er mørkegrå, mørkeblå, blåsvart eller svart avhengig av lyset.

Det var godt, for jeg var redd for at det skulle bli kjempevrient å finne riktig farge. Noen områder som må lakkeres litt.

Har funnet litt krokan, så da må jeg øve meg litt med sveiseapparatet. Om noen med erfaring med rustsveising kan komme med noen knalltips, så er jeg takknemlig. Det er også lov med bejublende tilrop :)

iQTD9.jpg

Posted

Er en plateskjøt akkurat i knekken øverst der. Får håpe det ikke har rusta for mye i den. Er veldig vanlig sted for rustskade på 124.

Posted

Er en plateskjøt akkurat i knekken øverst der. Får håpe det ikke har rusta for mye i den. Er veldig vanlig sted for rustskade på 124.

Det har rusta sånn 50/50 i den. Noe bra noe ikke. Forhåpentligvis nok til at man gjenskape formen slik at fangern sitter pent etterpå.

Jeg har ikke forhåpninger om at det skal bli noen messebil, men at den varer noen eu-sesonger til ;)

Posted

Du får tak i nye panler for ikke store summen..

På sedanen koster de ca 600kr pr side bak.

Enkleste er nok å borre opp alle punktsveisene å fjerne komplett panel og sveise inn nytt komplett panel.

Posted

Du får tak i nye panler for ikke store summen..

På sedanen koster de ca 600kr pr side bak.

Enkleste er nok å borre opp alle punktsveisene å fjerne komplett panel og sveise inn nytt komplett panel.

ok, takk for tips!

Hvor kjøper man det? Det lignet ikke BOS pris det der..

Noen som har noen liggende forresten?