StigD Posted July 28, 2014 Posted July 28, 2014 Jeg har en mb e 220cdi -03 mod 170 000km. Hvorfor ryker den svart et sekund eller to når jeg f.eks. skal kjøre forbi en bil? Altså bare helt i starten av akselerasjonen. Det har kommet en liten "puff" tidligere også, men det blir mer og mer. Tror ganske sikkert at motoren ikke er shippet. Har hatt normal service siden ny. Går ellers godt. Har fått høre at det kan være partikkelfilteret. Kan dette rengjøres på noe vis? Har heller ikke gått i nødmodus. Quote
Gujoni Posted July 29, 2014 Posted July 29, 2014 Jeg har samme problem og lurer på om det kan ha noe å gjøre med EGR-ventilen. I den forbindelse lurer jeg på om man må ha ny pakning når denne tas av for rens, samt hva man skal se etter i tillegg til at alt beveger seg lett. Har forøvrig løsnet de 2 boltene som holder den fast, men den sitter fortsatt fast. Bilen er en E-klasse 220 cdi 03 modell Quote
Gujoni Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Fant ut av det på Youtube. Visste ikke at konstruksjonen var sånn, men skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk rikket den. https://www.youtube.com/watch?v=-JWXgBwc970 Quote
StigD Posted August 1, 2014 Author Posted August 1, 2014 Takk for infoen. Nyttig. Ble problemet borte etter rengjøring? Quote
Recommended Posts