Ivanni Posted July 28, 2014 Posted July 28, 2014 Har en 280se W126, som er vanskelig og starte når den er halvvarm. Starter lett på kald og når den nettop er stoppet, men når den har stått en stund må jeg kjerne lenge på startern før den kommer. Noen forslag?? Har også ujevn tomgang. Quote
Stian Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Hmm, hvordan er det nå på k-jetronic. Kan det være noe ugg med bensinpumpen? At den ikke får opp trykket fort nok så lenge den ikke er kald nok til at kaldstart slår inn? Quote
Ivanni Posted August 3, 2014 Author Posted August 3, 2014 Ja ikke godt å si. Skal ta en sjekk på det etter hvert. Quote
Marevan Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Eller så kan det være slitt rotor og fordelerlokk. Det var det på min 280se når jeg hadde samme feil som du beskriver. Quote
SverreN Posted August 3, 2014 Posted August 3, 2014 Hei, hadde nesten samme symptomer på min 190E fra 89. Startet alltid da den var kald, men etter at den var varm ville den tidvis ikke restarte. Etter masse prøving og feiling fant verkstedet ut at det var et relee - som bestemte hvor mye bensin motoren skulle få som var defekt. Lurer på om det var bensinpumpereleet. Det var altså ikke noe mekanisk ved fordeler lokk etc eller selve pumpen. Da ville den ikke startet som kald heller. De skiftet ut delen og det skjedde aldri igjen! Kjenner ikke din bil, så kan seff ikke garantere dette. Mvh Sverre Quote
Ivanni Posted August 4, 2014 Author Posted August 4, 2014 Takk for forslag. Starter veldig lett når den er kald og helt varm, det er bare når den er halvvarm at dette skjer. Får prøve ut litt. Noen som vet om edt er noe tomgangsregulator, og hvor denne sitter. Jukser av og til. Quote
Recommended Posts