Jump to content

bryter og ledningsnett til webasto 211 diesel.

Recommended Posts

Posted

Vært på skattejakt hos den lokale høggern. Fant en 280 CDI med webasto. Fant ut at der plukker jeg ut ledningsnett og brenner. Dette er en prefacelift og min er facelift. Ledningsnett og brenner har matching numbers ifølge EPC. Fleste slanger er også like, bortsett fra at donorbil har 4 soners klima og min har 2 sone.

Eneste som ikke satt i bilen idag var bryter i midtkonsoll. Den var der for 2 uker siden når jeg var innom og oppdaget den.

Har nå plukket ut ledningsnett og brenner. Eneste jeg ikke fant ut av var ledningsnett til bryter ved girspak. Noen som vet hvordan den fungerer? Er det plug'n'play med eksisterende ledningsnett som går til bryterpanel ved girspak? Eller må jeg inn og sortere i kabelbunten som er i donorbilen?

Posted

Glodd litt i EPC, og det ser ut som kabelnettet som går til området ved girvelger er klart for å bare plugge til en bryter.

Ser også at det er store mengder med slanger i motorrom som skal byttes. Samt ventilen til varmeapparatet må oppgraderes. Trodde forskjellen i donorbilen og min var at den hadde 3/4 soners klima, mens min har 2 soners, men da tok jeg visst feil.

Posted

Er nok ikke helt lik som på 210 nei. 210 har vel i askebegeret?

På 211 ser den sånn ut:

0000000530_001.JPG

Posted

Begynner å få oversikt over alt jeg trenger nå. Bestilt drivstoffslanger fra Tyrkia, bryterpanel fra Das Vaterland, pumpe fra Kina.

Må få tak i brakett og gummioppheng til pumpe, antenne til telestart samt litt nye rørdeler på eksosen, så er jeg snart good to go! :) Ledningsnett er lagt fra bagasjerom til torpedovegg.

Posted

Begynner å få oversikt over alt jeg trenger nå. Bestilt drivstoffslanger fra Tyrkia, bryterpanel fra Das Vaterland, pumpe fra Kina.

Må få tak i brakett og gummioppheng til pumpe, antenne til telestart samt litt nye rørdeler på eksosen, så er jeg snart good to go! :) Ledningsnett er lagt fra bagasjerom til torpedovegg.

Saavidt jeg husker er det riktig at bryteren bare plugges inn og aktiveres med koding. Lykke til med prosjektet! :-D