Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har hatt litt trøbbel med abs sensoren  venstre forran på min 1993 s124 e320t. Den gule asr(?) trekanten lyser i hastigheter over ca. 60. Var på verksted og de mente at sensoren v. f. Målte 0. Jeg kjøpte en brukt en og byttet ut den gamle.

Dessverre funket ikke dette. Tips? Har jeg gjort noe galt i monteringen? Er jo rimelig enkle greier. Burde jeg ha renset nedi der hvor sensoren skal  kanskje?

Posted

Det skader ikke og ta av navet å rense abs ringen med en stålbørste.

Har samme problem med min S124, trekanten lyser når jeg passerer ca 50, men slukker når bremsepedalen holdes inne.... har prøvd litt forskjellig men finner ikke utav hva som er årsaken. Gi gjerne en lyd her om du løser problemet!

Posted

Da er vi nok i samme båten  :?

Lampen slukker ved bremsing hos meg óg. I tillegg "knatrer"  pedalen litt(omtrent som når absen slår inn ved låsing av hjul) dog bare fra ca. 10km/t og ned. Merkelige greier..

Eu kontroll går vel dårlig med denne feilen så jeg håper å få løst det raskest mulig!

Posted

De skal måle ca 800-1200 ohm når hjul står stille.

Når man måler må man samtidig bevege/dra i kablen som går ned til sensor.

Tannhjul må være perfekt uten skade og rene.

Avstanden mellom tenner og sensor minst mulig og ingen slark.

Det finnes forskjellige antall tenner hvis du har hatt problemet siden du fikk den.

Hvis den målte 0 som verkstedet sa hadde lampen lyst ved ca 20 km/t.

Jeg har tester for å lese av feil på urunde tenner pulser mm under fart, men bremsetester er det mange bruker å måle at pulsene er like på alle hjul.

Fikk du feilkode på den sensoren? 

Posted

er dekkene dine helt like???

Dekkene er like ja :D

De skal måle ca 800-1200 ohm når hjul står stille.

Når man måler må man samtidig bevege/dra i kablen som går ned til sensor.

Tannhjul må være perfekt uten skade og rene.

Avstanden mellom tenner og sensor minst mulig og ingen slark.

Det finnes forskjellige antall tenner hvis du har hatt problemet siden du fikk den.

Hvis den målte 0 som verkstedet sa hadde lampen lyst ved ca 20 km/t.

Jeg har tester for å lese av feil på urunde tenner pulser mm under fart, men bremsetester er det mange bruker å måle at pulsene er like på alle hjul.

Fikk du feilkode på den sensoren? 

Fikk ikke feilkode, stod kun at den "målte 0"

Skal til en kompis som har en del mer erfaring enn meg med Mercedes i morgen for å trykkteste ac anlegg og forhåpentligvis få fylt det opp. Jeg skal bringe tipsene videre så kanskje det blir en løsning på det.