Jump to content

Recommended Posts

Posted

HUsker at noen av dere skrev her på forumet om noen gode verksted dere tar bilene deres i Tyskland.Klarer ikke å finne ved å søke så lurer på om dere kan hva var det verkstedet i nord Tyskland som noen av dere tok bilen der?Har en kolega som fikk motorhavari på sin taxi men garanti har utgått så han lurer på om få bilen på en henger og kjøre den nedover for å få jobben gjort hvis prisen er ok.

• 1 year later...
Posted

Vet om Klaus & Co, men ligger litt feil vei.

Vi ankommer Kiel og drar sørøstover (Lübeck, Rostock og nedover mot Berlin kanskje ).

Hannover og Hamburg er kanskje heller ikke umulig. Tenkte å konsentrere turen om nord/øst i Tyskland.

Skulle gjerne hatt en skikkelig gjennomgang på GLen. Kassa gikk i nød 2 ganger over fjellet... Aldri hendt før.

Ingen meldinger i display, men har ikke fått sjekket med Star enda.

Noen som har et verksted å anbefale som jeg kan kontakte nå og håpe på tid i løpet av uka?

Posted

Har brukt disse i Berlin og vært godt fornøyd. Spesialist på Mercedes og driver bare med det (+Smart), men er ikke offisielt merkeverksted. Ryddig, greie priser og bruker i utgangspunktet bare originaldeler om man ikke spesifikt ber om noe billigere.

http://www.sternwarte-kfz.de/

Posted

Jeg har god erfaring med Lübeck de er alltid imøtekommende, rimelige også er de greie med en som kan komme å si klarer dere 54-1011 nå? (Det er arbeidspossisjon for korttest)

Ellers er jo Mercedes-Benz forhandlere i Tyskland veldig enhetslige, så servicenivået er veldig likt. Har også brukt Minden en god del og selvsagt Stuttgart en masse.

Posted

Takk Simen!

Var i Lubeck i går... Berlin i dag og i morgen litt. Kjører etter været, så jeg får bare finne meg i at de ikke skulle klare en 54-1011 når jeg dukker opp 8)

Har ikke hatt et feilslag siden ovennevnte heldigvis...

Merkelig lite GL i Tyskland. Knapt sett andre enn min. ML er det en del av.

• 2 weeks later...
Posted

Jeg har brukt MB Niederlassung i Kiel jevnlig siden 1991. Jeg har bodd i Kiel og ellers vært mye i Kiel og jeg er veldig godt fornøyd med dem. Men det finnes sikkert billigere alternativ i Kiel også, men man er i alle fall trygg på at de leverer kvalitet. Veldig enkelt å komme til og fra. Det er nesten alltid norske biler i verkstedhallen når jeg leverer til service eller noe.

• 6 months later...
Posted

Jeg vil ikke anbefale Klaus+Co i Flensburg. Jeg hadde bilen inne til B service der. De skiftet også 3 stk parkeringssensorer, vindusviskere, 2 led pærer i bremselys, sjekket motor fordi  det kommer svart røyk ved akselerasjon. De fant ikke ut hva som forårsaket den sorte røyken. Jeg betalte 1.800 Euro for dette + at jeg måtte ha med en småsur kundebehandler J Nissen å gjøre. Er nokså sikker på at et norsk verksted ville gjort dette rimeligere. 

Posted

Prøv dette om du får time hos dem; dette er fabrikkverkstedet for Daimler AGs firmabiler og prototyper i Stuttgart.

Var innom for noen år siden og byttet turbolader på min den S-203

Det er fotoforbud her, fordi det vrimler av prototyper som ennå ikke er lansert.

De server mesteparten av firmabilperken til Daimler AG, den gang hadde de ca 3500 biler.

De tar mindre en 10% av privatkunder inn.

Betrieb Untertürkheim

Mercedesstraße 137 (Einfahrt über Benzstraße, Tor 12, Geb. 131/2)

70327 Stuttgart

Tel: +49 711 2590

Pkw: Service, Originalteile

Lkw: Neufahrzeuge

Zusatzleistungen: Firmenangehörigenservice, Young Classic-Service, smart Servicestützpunkt

eller se link til verksted i Stuttgart

http://www.mercedes-benz-stuttgart.de/content/deutschland/retail-plz7/niederlassung-stuttgart/de/desktop/about-us/locations.html