Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei !

Noen som kan gi meg en adresse eller flere, hvor man kan få overhalt (byttekasse) fordelerkasse til S 300 TDT 4-matic 1994. Helst Norge eller Skandinavia, men er vel Tyskland som har mest folk til slikt.

Har vært i kontakt med Berg Automat........... , Kenneth vist om en kar som hadde gjort det for dem, men han svarer ikke på hendvendelser fra meg eller Kenneth, så da er jeg like langt.

Har lest på forumet om forskjellige løsninger som praktiseres, men har lyst og ha det slik det skal være. For bilen er ellers i utmerket form.

Håper på gode svar !!!!!!

Posted

Har vært i samme situasjonen selv. Jeg fant ei fordelerkasse som jeg trykktesta før jeg monterte den slik at jeg var sikker på at den var tett. Ligger en pdf i arkivet om hvordan  du skal bygge verktøyet.

Posted

Ja regner med at det er flere som vært i samme situvasjon som oss. Heldig som kom over en slik kasse, men er lettere å finne eldre og til bensinbiler.

Hva mener du med "pdf i arkivet", er ikke så bereist i dette forumet. :D

Posted

Ja regner med at det er flere som vært i samme situvasjon som oss. Heldig som kom over en slik kasse, men er lettere å finne eldre og til bensinbiler.

Hva mener du med "pdf i arkivet", er ikke så bereist i dette forumet. :D

Tror ikke det er forskjell på diesel og bensin fordelerkasse. Det eneste skillene jeg veit om er rettet og skrå solhjul mellom fordeleren og gear kasse. De med skrå tannhjul er de nyeste 90-> . Bare få med enden som sitter på gearkassa så passer de om hverandre.

Det er også forskjell på automat og manuel kasse, men de kan bygges om.

Er også et litt annet system på 4-matic på 94 modellene, men ikke selve fordelerkassa.

Kanskje det er noen på det tyske 124 4-matic forumet som veit om noen (forum.mb124.de/list.php?8) evt så står hele jobben beskrevet i WIS. Eneste er at det krever en del spesialverktøy.

Pakkningene som lekker er i allefall mulig å få kjøpt løst hos Bos. Jeg har de men har ikke prøvd å skifte de enda, ser jo egentlig ut som en overkommelig jobb.

Posted

Nei jammen om jeg vet. Fikk bare litt innformasjon fra han som Kenneth hos Bergs vist om før det ble helt stilt. Og han nevnte noe om at det var noe forskjell på dem gamle og litt nyere typen. Mulig det ikke er noe forskjell på bensin kontra diesel, men mener at han samme karen sa noe om det også.

Men syns det er rart at det ikke skal være noen i Norge eller Norden for den saks skyld som kan overhale slike kasser. Og så mange som er på dette forum, skulle det godt gjøres at det ikke var noen som vist noe av interesse. :lol:

Ja fikk opplyst hos forhandler at det var et repsett vistnok å få kjøpt ennu. Og det finnes noen få kasser hos Mercedes i Tyskland, men dem er jo dyrer enn selve verdien på bilen.

Kanskje man skulle prøve å få merkeforhandleren til å legge ut et spørsmål på deres forum.